Sam zwaait en Floortje heeft een vriendje! - Reisverslag uit Bali, Indonesië van Mirjam & co van der Sluis - WaarBenJij.nu Sam zwaait en Floortje heeft een vriendje! - Reisverslag uit Bali, Indonesië van Mirjam & co van der Sluis - WaarBenJij.nu

Sam zwaait en Floortje heeft een vriendje!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Mirjam & co

21 September 2008 | Indonesië, Bali

Ja, het is echt waar! Sam zwaait! Hij heeft hier natuurlijk heel veel kunnen oefenen, want echt iedereen valt voor hem. Hij charmeert dan ook iedereen met zijn enorme glimlach. Zelfs als hij bij mij zit en hij huilt dan presteert hij het nog om te lachen naar wie er ook maar voorbij komt en naar hem kijkt. Vooral de Balinese mensen vinden hem geweldig. Ze kunnen er natuurlijk niet over uit dat hij pas zes maanden is (bijna zeven), want ze vinden hem enorm groot. Maar ze hangen als een soort fanclub om hem heen. En nu zwaait hij naar ze. Hij steekt zijn handje omhoog en maakt steeds een vuistje en opent zijn handje dan weer. Hij is er zelf zo van onder de indruk dat hij het zelfs in zijn slaap nog oefent. Floortje heeft het ook prima naar haar zin. Met zo'n broertje erbij krijgt zij wat minder aandacht, maar dat vindt ze prima. Het enige wat ze steeds zegt is:'Je mag hem niet meenemen hoor!" In het vliegtuig was er een stewardes die voor de grap Sam even meenam maar Floortje vond dat helemaal niet zo grappig. In de hotelkamer zei ze: :We kregen ruzie in het vliegtuig he? Want ze wilden Sam meememen.' Dat soort grapjes kan ze duidelijk niet waarderen.
Het is hier echt heerlijk. We hebben eindelijk een beetje een ritme gevonden waar iedereen zich prettig bij voelt. We hangen de hele dag bij het zwembad of spelen bij de zee. Tot nog toe regent het alleen 's nachts en is het overdag prachtig. Het kinderbadje is in de middag in de schaduw,dus dat is ook prima.
Floortje heeft inmiddels een vriendje gemaakt. Een duits jongetje met de naam Lando. We hebben voor het eerst in al die jaren dat we naar Azie zijn geweest contact met andere mensen. Meestal hielden we dat af, maar met kinderen gaat dat dus heel anders. Het zijn trouwens hele aardige mensen. Op de een of andere manier pikken wij steeds hun spullen in. Er lag nl. een heel leuk speedbootje bij het zwembad en dat leek van niemand te zijn er waren nl. geen andere kinderen, dus Floortje speelde daar de hele middag mee. De volgende dag speelde Floortje er weer mee en het leek bijna alsof het bij ons hoorde. Terwijl Lando (achteraf dus de eigenaar van de speedboot) in het zwembad speelde zonder bootje kwamen we er achter dat het zijn bootje was. Snel terug gegeven natuurlijk, maar Floortje mocht er ook mee spelen van hem. Daarmee was de vriendschap ontstaan. Vanochtend dachten we dat we fruit kregen bij het zwembad. Er stond een mooi bordje met folie er over bij onze ligbedjes. Andre zei nog dat er meer bedjes waren waar dat bij stond en begon er gulzig aan te eten. Wat bleek? Ook dat was van de familie van Lando. Ze hadden ontbeten op de kamer en het was te veel. Ze hadden ook maar een bordje bij ons neergezet. Wel lachen, maar ook zo naief dat je er maar vanuit gaat dat het wel service van het hotel zal zijn...... Vanmorgen kan Floortje nog met haar vriendje spelen, maar straks gaan we alweer naar het volgende hotel. We zijn nu in Benoa en gaan naar NusaDua. Volgens mij een ritje van nog geen 10 minuten. Daar blijven we geloof ik 7 nachten en dan gaan we het binnenland in. Tot nog toe hebben we niet veel gedaan, maar dat maakt het ook wel echt vakantie. 's Avonds zijn hier in het hotel voorstellingen. We zijn nu naar twee van die voorstellingen geweest. Een Balinese dansshow en een Indonesische dansshow. Wel grappig, vooral omdat aan het eind iedereen voorgesteld wordt. And this is ...... from HOUSEKEEPING. ....from KITCHENTEAM.....from FRONTDESK. Geweldig! Wij gaan vandaag het nieuwe hotel beleven en nu nog even een duik nemen. Floortje, Andre en Sam zijn trouwens nog bij het zwembad. Sam slaapt... Het is trouwens erg leuk om jullie reacties te lezen!!!! Tot snel. X

• 21 September 2008 - 12:41

Maria:

Je weet zo meteen welke mensen elke dag achter de computer zitten omdat ze niks beters te doen hebben he !(DNA altijd weer als eersten met hun reaktie.) Wat klinkt het allemaal heerlijk !! Zo te kunnen genieten van elkaar..da's toch het ultieme geluk ! Dan hoef je toch ook niks meer !?
    Ik/wij genieten zo een beetje met jullie mee en ik ben zo ook veel met mijn gedachten terug in de tijd en beleef zo ook vele momenten van onze vakanties opnieuw...deze momenten zijn zo waardevol en onvergetelijk/onbetaalbaar !!! Veel liefs Maria en co.

• 21 September 2008 - 22:07

Riet:

wat leuk om zulke leuke verhalen van jullie te lezen, wat genieten jullie met Floortje en Sam, fijn dat je zoveel tijd samen hebt.
    We missen jullie, veel liefs. Kus Opa en Oma.

• 22 September 2008 - 12:55

Frances:

Wat heerlijk dat jullie zo genieten!
    groetjes van de buurtjes