HELP!!! Een aap! - Reisverslag uit Sanur, Indonesië van Mirjam & co van der Sluis - WaarBenJij.nu HELP!!! Een aap! - Reisverslag uit Sanur, Indonesië van Mirjam & co van der Sluis - WaarBenJij.nu

HELP!!! Een aap!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Mirjam & co

07 Oktober 2008 | Indonesië, Sanur

Gister zijn we naar het Bali marine en safaripark geweest. Volgens Andre gaat het zo ook in Amerika. Je stapt bji de ingang in een busje en wordt vervolgens bij de volgende ingang er weer utgezet. Dan loop je een stukje en stap je vervolgens weer in een busje om het safaripark in te rijden. Het was een ritje van 30 minuten. Floortje vond het geweldig! Een balinees vrouwtje vertelde een verhaal over de dieren en wij hadden de beste plekken, nl. voorin! Balinese mensen betalen voor het park 7 dollar en toeristen betalen 25 dollar. Kinderen tot 3 zijn gratis en voor ons zat er ook een voucher bij om met een dier op de foto te gaan en toegang tot het waterpark en de mini-kermis. Wij mochten twee keer in het safaribusje en dat werd op je polsbandje afgestreept. De tweede keer dat we in het safaribusje gingen was de rij heel erg lang. En dan lijkt het in een keer bijna racistisch, want alle toeristen werden in een andere rij gezet en er kwam een safaribusje aan waar alle toeristen ingezet werden en de balinese mensen moesten allemaal blijven wachten. Heel apart. Met de nadruk op apart! Ik ging met Sam met een babyleeuw op de foto en Andre zou met Floortje met de orang-oetang op de foto gaan. Toen we aan de beurt waren bij de aap had ik een foto van Floortje en Andre gemaakt, maar de verzorger wilde nog wel een foto van ons allenaal maken. Het was wel heel bijzonder om zo'n aap even vast te houden. Floortje had in het park een net geboren orang-oetang gezien en dacht dat we daarmee op de foto zouden gaan, ze vond hem eigenlijk al een beetje te groot en de foto waar we met z'n vieren op staan, daar is Floortje maar half op aanwezig.Toen we weg wilden lopen vond het aapje dat denk ik een beetje jammer, want hij greep Floortje bij haar jurkje en vervolgens bij haar beentjes. Brullen natuurlijk, want ze schrok zich een hoedje. Na een poosje bedaarde ze weer en eigenlijk was het erg grappig, maar Floortje kon er de humor niet van inzien. Het was net als met de kip in Lovina.... Daar liep nl. een kip met kuikens en Floortje vindt dat natuurlijk geweldig. Maar toen ze de achtervolging inzette dacht moeder kip 'weg wezen ukkie!!!' en ze zette de aanval op Floortje in. Met de vleugels omhoog en in een drafje kwam ze op Floortje afgerend. Paniek! Floortje begon te brullen en rende heel hard weg. Eigenlijk een beetje zielig, maar als je het voor je ziet ook wel erg grappig. Maar nu nog even terug naar het park.... Er was ook een vogelshow waar de vogels op fietsjes rondreden en waar hondjes door een hoepel springen. Als we thuis zijn zal ik de foto van Floortje bij dit berichtje plaatsen, ze schaterde het uit! Er was ook nog een olifantenshow. Erg leuk allemaal. De rest van de tijd zaten we in het water en in de mini-kermis. Ik ben nog in zo'n spin gegaan die je op de kermis ook hebt. Lekker gillen en lachen in m'n eentje. Andre , Sam en Floortje gingen kijken. Ach, heeft mama ook een lolletje. Vandaag onze laatste dag in Sanur en morgen weer terug naar Benoa, waar we begonnen zijn. Het laatste stukje van ons bali avontuur. Het is toch wel erg snel gegaan. We vertrekken hier omdat we het hotel toch minder vinden dan we verwacht hadden en verheugen ons alweer op het hotel waar je fruit bij het zwembad krijgt en koude doekjes. Nog even wat grappige utspraken van Floortje: We spelen schaak op het enorme scaahspel bij het zwembad. Ik leg een beetje uit hoe het werkt en welke stapen de pionnen mogen doen. Ik sla haar paard en zij de mijne. We leggen ze naast het bord. Als ik vervolgens een pion wil verschuiven springt ze van het schaakbord en terwijl ze naar de twee verslagen paarden loopt zegt ze: ' Zo, en nu gaan we nog even de paarden eten geven!"
Op een van de avonden hier eten we een stukje chocola voor we naar bed gaan. We leggen de rest in de mini-bar. Als ze de volgende ochtend wakker wordt is het allereerste wat ze zegt: Ik ga even kijken of de chocola niet gesmolten is en of het nog wel lekker ruikt. Volgende bericht is waarschijnlijk vanuit Benoa. Tot dan en we zien jullie alweer snel! Liefs van ons!!








  • 07 Oktober 2008 - 08:43

    Caro En Peter:

    Hoi Mirjam,

    als je nou weer in Nederland bent moet je gewoon door gaan met stukjes schrijven. Ik heb het idee dat ik zo meer van jullie meemaak dan dat jullie gewoon in Baarn zijn!!Desalniettemin zullen we blij zijn als jullie weer heelhuids thuiszijn, en niet zijn opgegeten door apen of kippen! En ach, mocht Floortje er een trauma aan overhouden, ik heb weer van alles geleerd in Italie.
    Hier alles OK, vandaag zowaar lekker weer!
    Dikke kus, Caroline

  • 07 Oktober 2008 - 09:55

    Joop En Riet:

    Wat weer een sensationeel lang stuk, jullie maken echt veel mee, we lezen alles met heel veel plezier en zijn erg benieuwd naar de foto's.
    Floortje maakt wel erg veel mee, wat zal het thuis weer saai zijn.
    We verheugen ons op volgende week dinsdag maar wensen jullie nog een erg leuke week toe.
    Veel liefs en dikke kus voor jullie alle, opa Joop en oma Riet.

  • 07 Oktober 2008 - 11:00

    DNAgirls:

    Wij zeggen maar zo...beter goed in de aap gelogeerd dan een balihai in je hand???he?en mirjammeke...ik wil best met jou in de draaimolen of de spin!kom maar snel naar huis! dikke zoenen voor je man, floortje en sam (die herkennen we vast niet meer terug). xxx dmd

  • 07 Oktober 2008 - 11:10

    Denise:

    oja, onze wc ziet er heel kaal uit dus neem nog maar wat leuks mee..ha; geen wc eend maar een wc aap! trouwens; maria dank je wel voor je lieve kaart!! het is tijd voor een ontmoeting met elkaar en een lekker flesje zoen oja, ik ga nu aan de wc bij de sluisjes beginnen: paars of rood??

  • 07 Oktober 2008 - 18:16

    Maria:

    O, wat heb ik effe lekker gelachen om jullie belevenissen.Ik zie het allemaal voor me..je kan er zometeen aardig wat kinderboekjes over schrijven. Ik moest net ook al zo lachen om Bart. Hij heeft mijn telefoon (nummer) en zei: "O ja, je hebt een smsje gekregen" maar hij wist niet van wie. "Iemand die ziek is? Heb je iemand een kaart gestuurd die ziek is of overleden? Het klonk n.l. nogal zielig.. van D&A ?kan dat"? ja, van Denise en Anke, maar hoezo zielig? Wat stond er dan ? "Nou zoiets als: Bedankt dat je zo met ons meeleefd ofzo" Ja en nu ik lees dat Denise aan de volgende w.c. gaat beginnen vraag ik me ook wel af: gaat het goed met jullie? Ik lees niet alleen jullie verhaal maar ook van de anderen en da's ook zo leuk. Ik heb enorm de neiging om op iedereen het reageren, maar daar is deze site niet voor bedoeld(?)De verhalen hier stapelen zich op, gelukkig zie ik je dinsdag weer.Knuffel Maria

  • 08 Oktober 2008 - 17:55

    Jenny:

    Wat is het toch heerlijk dat jullie zo genieten van de kinderen, vooral van Floortje begrijp ik,en van Bali. Ik heb ook wel zin om daar weer eens heen te gaan. Het is al bijna 40 jaar geleden dat we daar waren! Liefs,
    Jenny

  • 08 Oktober 2008 - 18:00

    Lucinda:

    Wat een geweldige verhalen weer! Jullie genieten volop, fijn hoor! Leef helemaal mee met jullie avonturen. Erg leuk na een dagje werken (erg druk zijn de kinderen op het moment),dan ben ik wel een beetje jaloers hoor!!! Groetjes Lucinda

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mirjam & co

Met Floortje ('06), Sam ('08) en Tijn ('10) de wereld ontdekken.

Actief sinds 13 Sept. 2008
Verslag gelezen: 281
Totaal aantal bezoekers 55236

Voorgaande reizen:

13 Juli 2018 - 05 Augustus 2018

Thailand 2018

07 Juli 2017 - 30 Juli 2017

Indonesië: Java, Lombok en Bali

22 Juli 2016 - 14 Augustus 2016

Costa Rica en Panama 2016

10 Juli 2015 - 03 Augustus 2015

Cambodja - Thailand 2015

24 Juli 2014 - 17 Augustus 2014

Vietnam 2014

02 Augustus 2013 - 25 Augustus 2013

Thailand 2013

13 Juli 2012 - 06 Augustus 2012

Bali 2012

10 September 2009 - 05 Oktober 2009

Thailand 2009

14 September 2008 - 14 Oktober 2008

Bali 2008

Landen bezocht: