FF een tripje boeken..... - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Mirjam & co van der Sluis - WaarBenJij.nu FF een tripje boeken..... - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Mirjam & co van der Sluis - WaarBenJij.nu

FF een tripje boeken.....

Door: mirjam

Blijf op de hoogte en volg Mirjam & co

22 September 2009 | Thailand, Bangkok

Andre is nu een tripje aan het boeken voor morgen en er is internet, dus kan ik mooi nog even een stukje schrijven..... We hebben en gekke dag achter de rug. Vanochtend zaten we met Sam in het ziekenhuis omdat we toch niet gerust waren over zijn gezondheid. Hij bleef koorst houden moest 's nachts veel huilen en hoesten. Omdat we toch in een Aziatisch land zijn wilden we het zekere voor het onzekere nemen en zijn we naar het ziekenhuis gegaan. Hij is getest op mexicaanse griep, maar dat had hij gelukkig niet. Uit voorzorg moesten we van die mondkapjes op en je snapt dat Sam dat helemaal niet leuk vond.... Hij is inmiddels allergisch voor dokters want zodra ze ook maar iets willen onderzoeken begint hij te huilen... Maar de uitslag van de test was dus negatief en dat was goed nieuws.... Vervolgens mochten we bij de dokter komen en deze arts was erg vriendelijk en onderzocht Sam goed. We kregen te horen dat hij nog steeds keelontsteking had en dat we een sterkere antibiotica mee zouden krijgen en iets tegen het hoesten. Nu ben ik wel gerust gesteld. De vorige dokter was een beetje vreemd en we moesten veel geld betalen. Maakt niet uit, we zijn verzekerd, maar we maakten grapjes dat het zo goedkoop was op Koh Pangnan. We aten voor 12,00, maar de dokter kostte 200,00!!!! De rekening van het ziekenhuis was 75,00 en daar is hij echt goed onderzocht. Het heeft tijd nodig volgens de arts, dus we hoeven niet meer zo ongerust te zijn. Gelukkig kunnen we nog wel van alles doen ook al is Sam ziek. Morgen gaan we op de olifanten rijden! Floortje en Sam hebben er al zin in. Vandaag heeft Andre veel met Floortje gezwommen en heeft SAm lang geslapen op de kamer. We hebben 's middags met elkaar gezwommen en aan het eind van de middag zaten we met bergen schuim in onze jacuzzi. We hebben namelijk op ons balkon een jaccuzi en door de bubbels gaat je badschuim enorm schuimen. Het leek wel sneeuw toen Floortje en Sam de vlokken door de lucht lieten vliegen. We eten hier op het strand aan ligbedden die ze ombouwen tot ligtafels. Ideaal, want Floortje en Sam kunnen ondertussen spelen. We hebben vanavond krab en reuze garnalen gegeten. Heerlijk en ook weer eens wat anders dan rijst. Floortje en Sam eten meestal spagetti zonder saus, maar wel met kaas of witte rijst. Ook de kokossoep vinden ze lekker. In de winkeltjes kopen we dagelijks meerdere waterijsjes. Andre betaalde net twee ijsjes toen hij in ene een klap op zijn arm kreeg van de eigenaar van het winkeltje. Verbaasd keek hij op. 'Sorry, muskito' Dat scheelt weer een muggenbult... Floortje zag voor het eerst een toiletmatje en zei: 'He, een servet!' Ik ben benieuwd naar het olifantrijden morgen. Ik heb er veel zin in. We gaan door de jungle en bezoeken ook nog een waterval. Jullie horen het nog!! Liefs van ons!!!

• 22 September 2009 - 13:34

Anke:

jaaa.... gelukt: weer de eerste!! haha..
    oh jee.. dat is ff schrikken met Sam naar ziekenhuis! We zenden heel veel liefs naar jullie toe en hopen dat hij snel beter wordt. Heel veel plezier morgen bij de olifanten. Wauw! En wat een luxe zo'n jacuzzi met schuim.. Fijn te horen dat jullie ook nog lekker kunnen genieten! x Anke

• 22 September 2009 - 13:41

Joop En Riet:

Dat is wel een heel snel bericht, leuk om nu alweer wat te horen over jullie belevenissen, arme Sam, hopelijk geniet hij wel van de tocht op de olifant.Wij genieten ook van de mooie nazomer, voor dat de'loge's komen morgen ,maar even in de tuin gesnoeid, we gaan een drukke tijd tegemoet.Geniet van alles met z'n vieren.Kus en knuffel van opa Joop en oma Riet.

• 22 September 2009 - 14:51

Denise:

gezien wij tegenwoordig apart verhaaltjes schrijven...ha
    wat een avontuur met sammetje, ik hoop dat deze kuur goed aanslaat, lijkt me geen pretje in het warme taaijland ziek te zijn. gelukkig lees ik dat hij wel op de olifant gaat zitten....arme olifanten; straks allemaal keelpijn!ik zie floortje al voor me met al haar lachjes en leuke uitspraken...tja ik mis jullie ook. fijn om even te melden dat jullie container weer leeg is! en er lag ineens een kinderliedjesboek in de tuin??ik ontdek de hondendrollen in de speeltuintjes, de stinkende poepluiers van joshi en ...jawel barbapapa op de vroege ochtend; weg nieuws!nicky neem ik morgen weer een dagje mee naar school, hij vraagt elke dag of hij mee mag.lieve stinkerdjes, heel veel beterschap en tot het volgende berichtje!dikke zoenen denise

• 22 September 2009 - 18:04

Ingrid :

Jeetje, even schrikken zeg dat jullie kleine mannetje ziek werd! Volgens Joost is de zorg voor westerlingen in Thailand wel goed geregeld, nou ik hoop het maar. Gelukkig gaat het de goede kant op met Sammieboy! Lekker op de olifant morgen, veel plezier!

Groetjes van joost, Ingrid en knuffel van Luc en Evi voor Floortje en Sam

• 22 September 2009 - 18:38

Jenny & Sip:

Wij hebben het ook een keer gehad, maar de arts vroeg of wij het niet erg vonden, want zo kon hij medicijnen geven aan zijn arme patiënten. We hebben hem maar geloofd. Wel hopen we dat Sam weer snel helemaal gezond wordt. Nog een fijne tijd!
    Jenny

• 22 September 2009 - 19:44

Maria:

Eens kijken of dit wel geplaatst wordt. Hetgeen ik gisteren heb gemaild is blijkbaar niet goedgekeurd ??? waar is het gebleven ?? Anke heb jij dat ook gehad soms? Wat beleven jullie veel met en aan elkaar zeg ! Het doet me heel erg denken aan de vakantie in Zwitserland (althans via Oostenrijk en Italië kwamen we in Zwitserland terecht) toen Bart nog geen jaar oud was.We wisten niet goed hoe vakantie te houden met zo'n klein kind en dus zaten we daar in een tentje met een brullend kind, koorts,oorontsteking ... Het verhaal van de kleine beer kende ik inmiddels uit mijn hoofd en telkens als hij begon te huilen, vertelde ik het verhaal. Gelukkig herstellen kinderen snel en hebben we toch een onvergetelijke tijd gehad samen. Morgen de olifanten !!! o, wat klinkt het toch heerlijk!!!! Wij hebben zondag Sara naar Eindhoven gebracht. Zij zit nu in Rome en belde dat ze het fantastisch heeft. Jos en ik dus doorgereden naar het zuiden en hebben daar een paar heerlijke dagen gehad. Ouderwets "teut"geworden, getoerd door zuid-Limburg, vlaai bij Gerardushoeve, lunch op het Vrijthof. Even genieten van elkaar, de zon, het vakantiegevoel.
    Heerlijk !!!! Floortje, heb je mijn kaart uitgepakt ? van dat huilende meisje ?? wel terugkomen hé, dat hebben we afgesproken. XXX

• 24 September 2009 - 17:35

Maria:

Hoe gaat het met Sam? Ik hoop dat hij snel is hersteld !! Nu kijk ik elke dag wel 2x of er een mail van jullie is. Hier is alles oké. De week/weken vliegen om. Gelukkig is mijn rug weer over. Het is hier prachtig najaarsweer en dus vanmiddag met Nel over de hei gelopen. heerlijk. liefs van ons allen XXXX