Olifanten, schildpadden, tijgers en zeeleeuwen. - Reisverslag uit Phuket, Thailand van Mirjam & co van der Sluis - WaarBenJij.nu Olifanten, schildpadden, tijgers en zeeleeuwen. - Reisverslag uit Phuket, Thailand van Mirjam & co van der Sluis - WaarBenJij.nu

Olifanten, schildpadden, tijgers en zeeleeuwen.

Door: mirjam

Blijf op de hoogte en volg Mirjam & co

27 September 2009 | Thailand, Phuket

Lieve allemaal,

Eerst even melden dat Sam gelukkig weer helemaal beter is. Het heeft even geduurd, maar nu is hij weer helemaal de oude. D.w.z. dat ik vanmiddag met een schreeuwend kind onder de arm liep omdat hij wilde lopen, maar dat was op dat moment even niet zo handig, d.w.o.z. dat hij niet meer de hele dag roept:"tukje dragen mama" (mama wil je mij een stukje dragen) of "neeeeeeee papa, mama doen" (nee papa, dat mag jij niet doen dat moet mama doen) We zijn inmiddels op Phuket aangekomen en ik overdrijf niet, het is hier nog drukker dan in Amsterdam. Overal kleine kledingshopjes, barretjes met hoertjes, restaurantjes, nog meer winkeltjes, nog meer restaurantjes, heel veel taxi's en heel veel toeristen. Ons hotel ligt net buiten de drukte.....
Wij hebben op Koh Samui nog op een olifsnt gereden. Floortje en Sam vonden het heel erg leuk. Het was maar een klein rondje (30 min volgens de folder) hooguit 20 minuten volgens mij, maar lang zat met twee van die hummels tussen je in. Sam wilde natuurlijk "zelf titten mama" (niet op achoot, maar zelf op het bankje) en Floortje heeft zelfs even op de kop van de olifant gezeten achter de oren met de verzorger. Daarna hebben we nog een waterval bezocht van wel 80 meter hoog. Floortje: "Ik ben blij dat ik geen 80 meter ben, dan zou ik zo oud zijn dat ik doodga." (Het verschil tussen lengte in jaren en in lengte in meters is nog niet helemaal duidelijk) Helaas was de waterval zelf veel verder lopen met twee kinderen dan we gedacht hadden en hebben we alleen de stroom van de waterval gezien met een miniwaterval van 1 meter, maar het idee was leuk. Het is ook bijna geen doen om over rotsen te klauteren met een kind op je heup of aan de hand. Een stuk lopen van 10 minuten is dan al lang zat..... De volgende dag zijn we naar een show geweest van zeeleeuwen, tijgers en vogels. Floortje mocht tijdens de vogelshow het podium op om een roofvogel iets van een handschoen die zij aanhad te laten pakken. Ze ging gedwee mee, maar toen een ander jongetje eerst was en ze zag wat er ging gebeuren vond ze het wel prima en mocht ik haar van het podium vissen met de boodschap dat ze eigenlijk toch niet wilde. Groot gelijk, want het was ook best spannend..... Er was ook een groot aquarium met allemaal verschillende vissen. Ze hadden haaien, maar ook krabbetjes, mooie vissen, lelijke vissen, vissen van wel 5 meter, en schildpadden. Floortje en Sam hebben de schildpadden ook nog eten gegeven. Een schildpad was zo groot dat hij met z'n poot Sam helemaal nat spatte. We hadden ook een geweldige bar ontdekt waar we 's avonds aten. Daar hadden ze schommels aan de bar en Floortje speelde op de schommel aan de bar met haar speelgoedjes. Sam kan zich helaas minder goed vermaken, dus daar zijn we wel druk mee als we gaan eten....
Morgen moeten we vroeg op (geen probleem want Floortje en Sam zijn ook hier om 6:00u wakker) want we gaan met een boot naar het James Bond eiland. We gaan kanoeen, zwemmen, varen en een grot bezoeken. Ik ben erg benieuwd. Hat gaat de hele dag duren, dus ben benieuwd hoe Floortje en Sam dat zullen vinden. Nu slapen ze en ik duik er ook zo in want het is zo 6:00u. (Gaap....) Liefs van ons!!!!

• 27 September 2009 - 15:00

Dna:

Live vanuit het hoge erf van: Nathalie, Ian, josh and nicky, Caroline, Jamie en Peter, Roland, Joop, riet en Fam. Uit Frankrijk en natuurlijk DNA. Missen jullie bij de laatste BBA! Xxx

• 27 September 2009 - 15:03

Dna:

Oeps.. En ook vanmijn lieve schoonouders Herman en Nenny hihi..

• 27 September 2009 - 21:57

Maria:

fijn weer iets van jullie te horen en weer goede en gelukkige verhalen te lezen. Hier is alles goed. een gezellig w.e. gehad. Gister met Door en Kees in/door Leiden getrokken. Heerlijk gelachen. Sara weer thuis uit Rome, Bart met goede verhalen over zijn studentenleven en vandaag bezoek van I.P. Sterre en Esmay. Morgen ga ik naar Hetty. Als ik het zo bedenk en schrijf dan denk ik: Jos heeft gelijk..ik heb een heerlijk leven. Lichamelijk ben ik wel een beetje krakkemikkig momenteel....maar !! er valt (prettig) mee te leven.
    Hoe lang duurt het nog eer jullie terug zijn ? het zou fijn zijn om je alles weer te kunnen vertellen. XXXX

• 28 September 2009 - 12:30

Lieke!!:

Ik heb echt wel 20 minuten steeds opnieuw in een deuk gelegen om die opmerking van Floortje die zo blij is dat ze geen 80 meter is omdat ze dan zo oud is als ze dood gaat! Fantastisch!! Klinkt allemaal heerlijk en wat doen jullie veel leuke dingen...heel goed...geniet!! dikke kus

• 28 September 2009 - 12:38

Denise:

schatjes! zoals anke al schreef: jullie hebben de laatste bq van hoge erf gemist! maar zo te lezen eten jullie daar ook heel erg lekker! fijn dat sammetje weer opgeknapt is en veel zelf wil doen......mis jullie, zin om weer lekker bij te kletsen en om de kids te knuffelen! en ik heb straks weer heel veel knuffels over als die aussies weg zijn....vanmiddag laatste fietsritje naar de treinen en lekker ijsje eten. dikke zoenen van mij op het werk...tja moet mijn tijd toch nuttig vullen..zo te zien is lieke ook niet echt aan het werk, doet maria alleen maar leuke dingen en zijn joop en riet enkel bij het hoge erf te vinden!! doei xxx

• 28 September 2009 - 15:05

Joop En Riet:

Wat weer een leuk gezellig bericht van jullie, gelukkig dat alles goed gaat.
    Hier is het erg druk met loge’s die bijna doof zijn en hard praten , Jan en Gerrie dus,
    We zijn bezig met de afwerking van huis en haard van Fre, dat valt niet mee.
    Gistermiddag leuk naar de laatste bbq van dit jaar op het Hoge Erf geweest, en daar waren ook Caro + kids, DNA + familie .Andre moet nog de vluchtgegevens naar ons door sturen, anders weet ik niet hoe laat ik naar Schiphol moet. Verlang er naar om jullie weer te zien,Dikke knuffel en kus van Opa Joop en Oma Riet.

• 29 September 2009 - 13:05

Windsma:

Hartstikke fijn dat jullie het daar zo leuk hebben! We verheugen ons erop om jullie weer te zien. Hier is alles goed. De schilder is nog druk bezig. We hebben hier mooi nazomerweer, het wordt wel al vroeg donker.

Liefs van ons allemaal