Terug naar Hoi An - Reisverslag uit Thồn Mỹ Thi, Vietnam van Mirjam & co van der Sluis - WaarBenJij.nu Terug naar Hoi An - Reisverslag uit Thồn Mỹ Thi, Vietnam van Mirjam & co van der Sluis - WaarBenJij.nu

Terug naar Hoi An

Door: Mirjam

Blijf op de hoogte en volg Mirjam & co

15 Augustus 2014 | Vietnam, Thồn Mỹ Thi

Danang was van korte duur. We waren van plan om hier een week te blijven, maar een week Danang is echt te lang. Het eerste hotel hadden we al ingekort van 3 naar 2 nachten omdat we het ongezellig vonden. We konden een nacht eerder terecht in het volgende hotel. Dit was een Hyatt hotel. Andre heeft voor Hyatt gewerkt. Hij is erg enthousiast over Hyatt, dus hij wilde graag in het Hyatt verblijven. En i.d.d. was dit een prachtig hotel met palmbomen, groot zwembad, glijbaan, ponyrijden (een rondje per kind...maar voor Floortje stof tot urenlang geklets over paarden en alles wat daarbij komt kijken...) vliegeren op het strand en zelfs een klimmuur. Tot in de puntjes verzorgd.
Toch was het niet wat wij wilden. Zo'n hotel kun je overal neerzetten. Het heeft niets met Vietnam te maken en het ligt overal een eind vandaan. Je zit de hele dag in het resort. Nee, dit was geen goede afsluiting van zo'n geweldige vakantie.
Wat dan? Terug naar Hoi An? Daar hadden we al best lang gezeten, maar aan de andere kant was Hoi An wel een van de hoogtepunten van de reis. Na een poosje gezocht op internet kwamen we uit bij een leuk hotelletje. Op een hele andere plek dan waar we al eerder gezeten hadden. Nieuwe omgeving, zelfde plaatsje. Doen!
De kinderen moeten ook steeds weer even schakelen. Iedere keer als we naar een nieuwe plek gaan zijn ze heel druk. Spanning die er op die manier uitkomt. Voor ons iedere keer weer een uitdaging om zonder al te veel drukte in te checken.
En nu zijn we weer terug in Hoi An. Laatste dagen. We doen niet veel meer. Op de geleende fietsen van het hotel fietsen we naar het strand. Een ander stuk dan waar we de eerste keren steeds heen fietsten. Hier zitten geen Vietnamezen, wel veel toeristen. Eind van de middag nog even in het zwembad. En met afgeknipte plastic flesjes de visjes uit de vijver vissen. 's Avonds naar het oude centrum van Hoi An om een hapje te eten en echt de laatste dingetjes te kopen. Inmiddels zitten er 16 lampionnetjes in mijn koffer. Leuk als versiering op de verjaardagen van de kinderen. De verkoper zal wel gedacht hebben; "Gekke toerist. Gaat zeker d'r eigen winkeltje beginnen."
We hebben zin om naar huis te gaan. Iedereen weer te zien! Heerlijk om weg te zijn, maar net zo heerlijk weer thuis te komen. Tijn zegt iedereen te missen behalve donkere mensen. Hij is het zat dat iedereen aan hem zit. Morgenavond vliegen we naar Hanoi. Na een korte nacht vliegen we zondagochtend vroeg via Helsinki weer naar Amsterdam. (Voor onze ophalers: AY 845 uit Helsinki. Aankomst 17:45u.) Tot snel!!!!!.En bedankt voor alle leuke en lieve reacties!!!!!

• 15 Augustus 2014 - 16:30

Mirjam:

Fijn dat jullie het zo lekker hebben gehad, sterkte nog even met de terugreis, tot snel, x van allemaal

• 15 Augustus 2014 - 17:34

Caroline:

goeie reis en tot snel!

• 15 Augustus 2014 - 22:31

Riet Van Der Sluis:

Weer leuk om een bericht van jullie te krijgen,we keken er iedere keer naar uit.
    Jullie hebben toch wel een fantastische vakantie gehad,we kijken uit naar zondag.
    Kunnen jullie sms n als jullie in Helsinki zijn en of je op tijd bent voor de vlucht naar Schiphol.
    Je mag niet over Rusland vliegen dus moeten jullie misschien omvliegen.Wij houden internet
    en teletekst in de gaten en houden kontakt met DenA.Dikke kus van ons en hele goede reis,opa Joop en oma Riet

• 16 Augustus 2014 - 08:54

Fam Veenstra:

Wat klinkt dat na al die avonturen ook heerlijk, visjes vangen, fietsen, aanrommelen....

Goeie reis terug, tot snel lieve mensen! Fijn om jullie straks heelhuids terug te zien!

Liefs AETJP

• 19 Augustus 2014 - 16:10

JoostIngLucEvi:

Als het goed is, zijn jullie weer veilig thuis!
    Volgens mij weer een mooie reis geweest. Heerlijk om te lezen.
    Wij vertrekken morgenochtend naar Nederland.
    Met gemengde gevoelens...wij komen niet zo lekker thuis, zo zonder eigen huis.
    Hopen snel wat te vinden, want zijn het zigeunerbestaan een beetje beu nu.

Tot snel!

Groetjes, Joost, Ingrid, Luc en Evi

• 25 Augustus 2014 - 10:40

Evarien En Hennie:

Welkom thuis!
    Wij zijn ook weer op Nederlandse bodem.
    Genoten van jullie verhalen, echt Vietnam.
    Mirjam jij hebt toch ook wel de insecten geprobeerd hoop ik.
    Ik heb nog een leuk receptenboekje voor je.
    Wil ook nog wat verhalen life horen.