Een lange reis - Reisverslag uit Ratchathewi, Thailand van Mirjam & co van der Sluis - WaarBenJij.nu Een lange reis - Reisverslag uit Ratchathewi, Thailand van Mirjam & co van der Sluis - WaarBenJij.nu

Een lange reis

Blijf op de hoogte en volg Mirjam & co

12 Juli 2015 | Thailand, Ratchathewi

Na een laatste ochtendje op school begon vrijdagmiddag de vakantie. Snel naar huis om de spullen bij elkaar te pakken en vervolgens waren we klaar om te gaan. Joop, Riet, Anke en Daan kwamen ons uitzwaaien. Na nog een laatste kus stapten we in de auto op weg naar .... ballorig in Arnhem. Onze eerste tussenstop. Omdat we 's avonds vanuit Düsseldorf zouden vliegen leek het ons een goed idee om de kinderen eerst te laten uitrazen in de ballenbak. Na twee uurtjes rennen stapten we weer in de auto voor het laatste stukje naar het vliegveld.
We hadden een gereserveerde plek in de parkeergarage. Meteen een mooie ruime plek gevonden tot we erachter kwamen dat het een invalidenplek was. Drie verdiepingen hoger was wel een plek voor ons vrij. Even omkleden bij de auto en met de shuttle verder naar het vliegveld. Het verliep allemaal vrij vlotjes. Eerst in de rij bij het inchecken, vervolgens in de rij voor paspoortcontrole, dan in de rij voor de bagagecheck om vervolgens weer in de rij te staan bij de bodyscan. Tsja, zo kom je je tijd wel door. Er stond ook een meisje in de rij met een dikke jas aan. Tijn vroeg zich af waarom ze zo'n dikke jas bij zich had. Volgens hem ging ze vast naar (f)vriesland, want daar heb je natuurlijk een dikke jas nodig.
Na zes uur vliegen kwamen we aan in Dubai. De luchthaven was enorm groot. Het was al vijftien minuten rijden met de bus van het vliegtuig naar de luchthaven. Vervolgens nog met een metro naar een andere terminal waarna we in de lounge konden bijkomen. Vier uur maar liefst! De kinderen waren moe, want we hadden niet erg lang geslapen. Na wat gemopper vonden we toch onze draai en ging de wachttijd best snel voorbij.
Na nog eens zes uur vliegen kwamen we aan in Bangkok. Op het vliegveld stond al een taxi op ons te wachten die ons naar het hotel bracht. We namen een duik in het zwembad en bestelden nog wat eten waarna we moe ons bed in doken.

Vanmorgen hebben we eerst uitgeslapen. Na een lekker ontbijten namen we de taxi naar Siamcentre, een groot winkelcentrum met een zeeaquarium. Hier gingen we ons Bangkokdagje doorbrengen. Megadruk, want het is zondag. We kochten een familiepakket. D.w.z. 5 x entree inclusief popcorn en Pepsi, een boottochtje met vissen voeren, een kijkje achter de schermen en een 4d film. Het aquarium had veel bijzondere vissen waaronder het drakenvisje, een soort zeepaardje wat in slowmotion door het water dwarrelde. Maar ook haaien van wel drie meter lang, reuzenroggen en krabben van een meter (inclusief poten). Het boottochtje stelde niet veel voor, uiteindelijk zagen we de haaien veel beter door het glas, maar toch grappig. Ieder kind mocht 1 garnaal voeren en daarmee was het voeren klaar. De vissen waren op dieet.
Na de otters en de pinguïns kwamen we bij de roltrap. Daarmee kon je eruit, maar niet meer terug naar binnen. Ondernemende kinderen als die van ons willen natuurlijk weten wat er bovenaan de roltrap is en lezen niet de Engelse borden. Dus stonden we buiten. Andre zei tegen een medewerker dat we terug naar beneden wilden. Dat kon, volgens de medewerker, via de ingang met nieuw entreekaartje. Dit vroeg om een andere aanpak. Met mijn liefste glimlach sprak ik een andere medewerker aan. Mijn jongste zoontje was per ongeluk de roltrap opgegaan en wij moesten er toen natuurlijk achteraan. Nu stonden we buiten, maar we wilden graag weer naar binnen. Konden we nog binnen komen? Natuurlijk! Even een foto van de kinderen in het aquarium laten zien als bewijs dat we binnen waren geweest en we konden via de ingang weer naar binnen. Na nog een keer het hele rondje, zonder popcorn en boottripje, stonden we om half vijf weer buiten. Tijd voor een hapje eten. Zoveel keus, maar zo lastig kiezen. Sushi, Japans, Mexicaans, Italiaans, Chinees, mc Donalds, Burgerking, KFC en net zoveel geuren. We besloten voor de Italiaan te gaan. Pasta en pizza, dat lusten we allemaal. Met de tuktuk reden we terug naar ons hotel waar we nog een laatste duik namen om moe maar voldaan te gaan slapen. Morgen vliegen we naar Cambodja. Ik ben benieuwd wat we daar gaan beleven........

• 12 Juli 2015 - 16:42

Jenny Van Dijk-Meuzelaar :

Fijn dat jullie een leuke dag gehad hebben. Mirjam je bent nog geen klap veranderd met vroeger. Even je lieve lach tonen en je krijgt het weer voor elkaar! Een goede reis naar Cambodja! Liefs Jenny

• 12 Juli 2015 - 17:37

Joost Ingrid Luc Evi:

Hee wereldreizigers!

Heerlijk om weer zo op pad te zijn...al dacht ik dat het dit jaar Nederland zou worden?!
    Lekker even gerelaxt in een luxe hotel...nu op naar het echte werk in Cambodja.
    Ben benieuwd naar jullie verhalen en foto's: gave bestemming!!
    Heel veel plezier gewenst en tot het volgende verhaal!

• 12 Juli 2015 - 19:41

Anke Denise Tim Daan:

Hallo

• 12 Juli 2015 - 22:50

Oma Riet:

Hallo lieve kinders.
    Wat weer een spannend verhaal,het verbaasd me niets dat ze weer te snel waren,ik herken dat.
    Fijn dat jullie goed aangekomen zijn en ga nu dan maar genieten,

Wij zijn nu op Ameland,waar het weer wat tegen valt.
    Vanmiddag wel een mooie strandandeling gemaakt en aan zee gezeten op een terras.
    Nu regent het wat,dus meer lopen dan fietsen,we zien wel morgen.
    Jullie allemaal een dikke knuffel en kus van Opa Joop en Oma Riet

• 13 Juli 2015 - 11:51

Miranda Kruithof:

Op dag 1 al zoveel beleeft!!! Heel veel plezier met nieuwe avonturen beleven en een kusje voor Tijn!!!

• 13 Juli 2015 - 11:57

Miranda Kruithof:

Euh foutje......beleeft is beleefd!!!!

• 13 Juli 2015 - 16:55

Anke Denise Tim & Daan :

Hallo lieve schatten!
    Heerlijk om weer mee te genieten van jullie avonturen in Cambodja en Thailand (volgens Tim ligt het allemaal aan Utrecht vast...). Lijkt ons ook heerlijk om weer eens wat Aziatische cultuur op t snuiven (dus halen we maar Indonesisch deze week!). Bericht van Tim aan Tijn: ik mis je heel erg en als ik een feestje geef dan kom jij ook en ik wil ook nog bij je logeren. Bericht Tim aan Sam: lieve Sam ik heb even je skateboard geleend, mag dat? Kom je snel weer terug? Bericht Tim aan Floortje: het gaat heel goed met Snuffie! Ik ben er maar druk mee hoor en Daan is ook gek op Snuffie!
    Wij net 2 dagen in de tent op de camping in.........Soest! Ja een heel avontuur en vooral heel gezellig! Jammer dat weer omsloeg en Anke en ik beetje buikgriep kregen (net Azië toch?). Tim genoten op de camping en in de tent lag hij prinsheerlijk! Lekker gezwommen en gespeeld....
    Lieverds, blijf genieten doe ook voorzichtig...wij lekker op de bank met Frozen. kUSKUS

• 13 Juli 2015 - 21:01

Familie Veenstra:

Oeh wat een avonturen, nu al! Klinkt goed. Fijn dat het allemaal gladjes verloopt zeg!
    Doe voorzichtig, geniet ervan!!

Liefs van ons.
    Anne Esther Teun Jet Piet

• 13 Juli 2015 - 21:03

Maria:

Wat een energie heb je toch ! De kinderen hebben het van geen vreemd hoor. Zo ben je hier en zo ben je via de ballenbak , nog effe een paar uurtjes in Dubai "zoetbrengen" , met het hele gezin een daggie in megadruk Thailand, aquarium in en uit, in en uit en weer op weg naar Cambodja. Ik zou denken dat je/jullie doodmoe moeten zijn, maar zo komt je verhaal niet over. Jullie verstaan wel de kunst om elke minuut te LEVEN/BELEVEN. Hoop dat jullie heel erg zullen genieten van het mooie, bijzondere Cambodja en af en toe ook even rust zullen hebben. (dat zou ik zelf wel fijn vinden.) Zit nu ook met "een inzinking" op de bank in Egmond. Net twee dagen pieterpad gelopen.....heel leuk, gezellig, warm en vermoeiend. Het is maar goed dat ik met jou getraind heb. Ja lieve lezers.....hoe doet ze dat toch allemaal hé?
    Mirjam, ik geniet van je levenslust ! dikke knuffel voor iedereen XX Maria