robinson - Reisverslag uit Phumĭ Svay Chh’êh, Cambodja van Mirjam & co van der Sluis - WaarBenJij.nu robinson - Reisverslag uit Phumĭ Svay Chh’êh, Cambodja van Mirjam & co van der Sluis - WaarBenJij.nu

robinson

Door: Andre

Blijf op de hoogte en volg Mirjam & co

29 Juli 2015 | Cambodja, Phumĭ Svay Chh’êh

Ik (Andre) schrijf dit terwijl op Utapoa International Airport zitten te wachten op onze vlucht naar Koh Samui waar we de laatste 10 dagen (zijn we echt al over de helft?) van onze vakantie zullen doorbrengen. Deze luchthaven is vlakbij Pattaya, een stad in Thailand waar je echt niet naar toe wilt. Russen vinden het hier kennelijk wel geweldig (Ik vermoed dat je weet waarom de meeste hier komen!) want de borden zijn in het Russisch en je kunt hier betalen met Roebels.

Ons laatste dagje in ChaoLao:
De zon schijnt als we opstaan na een nacht op een vreselijk bed. Nooit geweten dat ze zulke harde matrassen konden maken! Ik denk dat je in een Amerikaanse cel lekkerder ligt. Op naar het ontbijt. Volgens Floortje ruikt het in het restaurant lekker naar gebakken rijst en ze laat het zich dan ook goed smaken. Het hotel krijgt nauwelijks westerse gasten en het buffet staat dan ook vol met Aziatische gerechten. Heb ik ff niet zo'n zin in want mijn groene curry van 2 dagen geleden zit me nog dwars. Gelukkig kun je ook ommeletjes enzo bestellen. Tijn doet zich tegoed aan de watermeloen, chocopops en worstjes. Sam regelt 2 gebakken eitjes en roostert wat broodjes. Niet het beste ontbijt ever, maar vooruit. Vanochtend blijven we lekker bij het zwembad. Er is bijna niemand dus alle rust en ruimte. Het strand ziet er vandaag heel mooi uit en de zee is een stuk rustiger dan gisteren. Eigenlijk best een mooi plekje, maar het heeft het niet voor ons. Het is dat we met de dolfijnen wilden zwemmen anders waren we hier vast niet belandt. Grappig is wel dat er nauwelijks Engels wordt gesproken door het personeel dus het kost behoorlijk wat moeite om een transfer te regelen naar Robinson, het winkelcentrum 25 kilometer verder op. Maar het lukt en om 2 uur vertrekken we. We hebben van Jan (van het resortje in Battambang) begrepen dat je daar goed merkkleding kunt kopen en dat het leuk is om naar toe te gaan. Ik vraag ook nog aan de dame van de receptie of Robinson big is. 'Yes' is het antwoord. Als ik vraag of het very big is zegt ze wederom 'yes'. Nou dan moet het wel de moeite waard zijn. Bij aankomst ziet het er aan de buitenkant behoorlijk indrukwekkend uit en ook als we naar binnengaan valt het niet tegen. Maar uiteindelijk is het niet veel groter dan de V&D in Hilversum. De sport merken zijn net zo duur als in NL maar gelukkig is er een speelgoed afdeling waar de kids helemaal los gaan. Ze scoren alle 3 twee knuffeltjes waarmee ze vervolgens ff zoet zijn zodat papa en mama ook nog even kunnen rondkijken. Ik vind niets maar Mirjam uiteraard wel. Hongerig gaan we vervolgens op zoek naar een plekje om te eten en vinden een koffiebarretje met aangrenzend een soort Thaise bakker Bart. Allemaal lekkere hartige en zoete broodjes. Daar worden we blij van. In de grote supermarkt besteld mirjam nog wat vers afgesneden rauwe tonijn met soya en wasabi om het compleet te maken en we halen nog even wat proviand voor morgen als we met de minivan naar het vliegveld zullen gaan. Missie toch geslaagd. Terug in hotel nog een klein avondwandelingetje over het strand en steken we nog bossen wierook aan in het tempeltje van het hotel. De kinderen knielen en doen wensen zoals ze dat in Cambodja hebben geleerd. Tijn wenst dat Sam de leukste broer ooit is. Nou, die wens is alvast uitgekomen! Ik wens een lekker zacht bed. Helaas....

• 29 Juli 2015 - 10:19

Evarien:

Wat hebben jullie al een hoop meegemaakt! Als ik dit lees ben ik weer helemaal terug in Thailand. Wij zitten nu op Bornholm een Deens eiland in de Oostzee. Eindelijk wifi.

• 29 Juli 2015 - 10:25

Evarien:

Maar kennelijk nog geen glasvezel, want de helft van het bericht staat er niet op.
    Later ga ik jullie verhaaltjes op mijn gemak lezen. Vooral het avontuur met het zwemmen met dolfijnen moet een onvergetelijke ervaring zijn . Daar staan ook genoegberichtjes over.
    Veel plezier nog die laatste periode!
    Groetjes Evarien en Hennie

• 29 Juli 2015 - 12:28

Maria:

Lachen !! Het verbaast (d of t juf?) me niets dat jij niets kon vinden bij Robinson, André, je hebt immers al de vier mooiste en liefste knuffels van de hele wereld ! Ben benieuwd wat jij nog hebt weten te scoren Mirjam. "wat kan dat/die nog om het lijf hebben?", ha, ha... Wat heerlijk dat jullie nog 10 dagen Koh Samui. Daar hebben ze vast heerlijke bedden, tropische stranden, lekkere ontbijtjes, restaurantjes etc. M.i. hebben jullie tot nog toe ook andere locatie's gehad dan voorgaande jaren(?) of lijkt dat maar zo? Hoe dan ook, uit de verhalen blijkt wel dat jullie enorm veel meemaken en genieten, van hetgeen Cambodja en Thailand bieden, maar ook van elkaar en dat maakt zo'n reis onvergetelijk ! Nog een hele fijne tijd op Koh Samui ! Liefs voor allemaal en dikke knuffel voor jou André !

• 30 Juli 2015 - 08:38

Mariella:

Leuk om jullie avonturen te lezen! Geniet nog lekker van de laatste 10 dagen!
    Groetjes vanuit een warm Zakynthos!

• 30 Juli 2015 - 22:38

Anneloes:

Lieve Tijn,

Wat cool zeg Tijn die foto's van de dolfijnen. En wat gaaf dat ze ook dolfijnen in het rose hebben. Mooi hoor. Ik kijk er al naar uit naar je verhalen op school. Want ik wil wel alles wtetn van jou waanzinnige vakantie!!! Nog veel plezier en doe de groetjes aan je papa, mama, broertje en zusje. En een knuffel voor jou van mij!!!!!

Juf Anneloes

• 01 Augustus 2015 - 21:58

Oma Riet:

Heb deze mail niet ontvangen en hoorde ervan van Anke,dus op een andere manier gekeken en gelukt.
    Het is weer een leuk gezellig verhaal,bijna slaap je weer in je eigen bed.
    Fijn dat alles zo goed gaat, we genieten met jullie mee. Dikke kus van ons .