Goodbye Rambutan, hello Bayu Kartika - Reisverslag uit Bali, Indonesië van Mirjam & co van der Sluis - WaarBenJij.nu Goodbye Rambutan, hello Bayu Kartika - Reisverslag uit Bali, Indonesië van Mirjam & co van der Sluis - WaarBenJij.nu

Goodbye Rambutan, hello Bayu Kartika

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Mirjam & co

01 Oktober 2008 | Indonesië, Bali

Na een rit van drie uur kwamen we aan in Lovina. Het is eigenlijk nog wel een beetje herkenbaar. Heel veel straatventers die je van alles willen verkopen "for goodluck" en ze zeggen er dan ook nog bij "goodkoper dan HEMA, cadeautje voor je moeder" Net even bij Mimi haar shopje gekeken, want iedere keer als ik langs loop vraagt ze of ik kom kijken. Na even gekeken te hebben en niets gekocht te hebben was ze redelijk beledigd. Nu ja, niets aan te doen. Ik zei dat we hier zeven jaar geleden ook waren geweest. "ja, ik herkende je al, je bent hier nu voor de zevende keer he?" Tsja, dat hadden we zeven jaar geleden ook, toen zeiden ze dat ze zich Caroline en Markus nog konden herinneren, maar toen we later de foto's aan Caroline van de mensen lieten zien en de namen noemden bleken het hele andere mensen te zijn. Toch een goede verkooptruc als je hier voor het eerst komt! Gister zijn we hier aangekomen, maar het hotelletje was niet wat we ervan verwacht hadden. We verbleven in Rambutan en hadden dat uitgezocht op het speeltuintje. Alles in het speeltuintje was stuk, de mensen waren niet zo aardig en we vonden dat we in verhouding veel te veel moesten betalen. Andre had al een paar telefoontjes gepleegd naar andere hotels maar alles zat vol vanwege de Ramadan. Uiteindelijk haalde Floortje haar knie open in de speeltuin en dat was de druppel. We gingen op zoek naar iets anders en kwamen bij Baya Kartika! Niets bijzonders, maar we hebben hier zeven jaar geleden met Denise en Anke gezeten en hadden er leuke herinneringen aan. Het zwembad is nog hetzelfde, ook het handdoeken tekort bij het zwembad is niet opgelost.. De jongen bij de receptie zij dat de wasmachine stuk was en dat alles met de hand gewassen moest worden en de handdoeken daardoor nog nat waren. Toen ik zei dat dat zeven jaar geleden precies zo was zei hij dat zijn baas geen nieuwe handdoeken wil kopen terwijl er een tekort is. Morgen gaan we dolfijnen kijken. Niet om half vijf 's ochtends met een piep klien bootje want dat durfen we niet met de kids, maar wel in een hotel hier vlakbij. We hadden zelfs gebeld of we daar konden overnachten, want dan mag je ook nog met de dolfijnen zwemmen, maar door de Ramadan zit ook dat hotel vol. Dat leek me helemaal geweldig. Ik zei tegen Andre dat Sam misschien wel zo rustig ervan zou worden dat hij een nacht zou slapen. (Hij wordt hier gemiddeld zes keer per nacht wakker) Andre lachtte me
heel hard uit. Nou ja, het idee was leuk. Maar goed, morgen dus een dolfijnenshow, ben benieuwd!! Jullie horen het wel weer.

• 01 Oktober 2008 - 08:47

Caroline:

Goh, dat jullie toen met foto's van ons hebben rondgelopen! Weet nog goed dat we in ons dolfijnenbootje zaten. Markus aan de race van veel te veel pisamg goreng!Italie was trouwens geweldig, vertel er wel meer over als jullie weer thuis zijn. Hier is het nu echt herfst!!! dus geniet maar dubbel, ookal heb je geen schone handdoeken en is de speeltuin kapot. Dikke knuffel voor jullie alle 4!
    Caroline

• 01 Oktober 2008 - 08:56

DeniseBaliHai:

Hallo daar! Wat een stunt dat je in het zelfde hotel zit...daar hebben we de verjaardag van andre gevierd met baksteen?! Loopt die varaan nog rond?Wat fijn dat jullie zo genieten en ons een beetje laten meegenieten. Joe wanna sie de dolfiens? Morning price por joe! Wel voorzichtig aan he? Hier kunnen we een dolfijnenshow in de achtertuin gaan houden: alles staat blank! Dikke zoen van mij, 14 oktober is alweer dichtbij..ha En de groeten aan Lovina

• 01 Oktober 2008 - 10:14

Riet En Joop:

wat weer een verhaal, we genieten ervan, fijn dat alles bij de olifanten wel goed ging, hoe is het met Andre z,n billen?
    Gelukkig voor jullie is de ramadan weer voorbij, het is vandaag het suikerfeest, dus alles is weer normaal.Wij waren er ook eens met da Ramadan en dat is soms wel lastig.Alle hotels zitten dan vol met rijke mensen die nu geen personeel hebben, want die zijn naar hun familie, en moeten dus zelfs hun huishouden doen, niet dus.
    Hier is het nat en naar.Vandaag komen Jan en Gerrie, gezellig.Liefjes we groeten jullie en een dikke kus van ons. j.enr.

• 01 Oktober 2008 - 18:01

Maria:

Met almaar regen regen en nog eens regen, is het heerlijk om jullie verhalen te lezen. Zo met de olifanten, dolfijnen, rijstvelden,het "kromme Engels" etc. zijn jullie wel echt heel ver weg/ in een heel andere sfeer.
    Het klink allemaal zo heerlijk en goed !! Jullie lijken al een eeuwigheid weg en ik zie uit naar de dag dat ik jullie weer kan knuffe len. XXX Maria