Nu moet het lukken! - Reisverslag uit Phumĭ Svay Chh’êh, Cambodja van Mirjam & co van der Sluis - WaarBenJij.nu Nu moet het lukken! - Reisverslag uit Phumĭ Svay Chh’êh, Cambodja van Mirjam & co van der Sluis - WaarBenJij.nu

Nu moet het lukken!

Door: Floortje en Sam

Blijf op de hoogte en volg Mirjam & co

26 Juli 2015 | Cambodja, Phumĭ Svay Chh’êh

Iki geloof dat ik er achter ben waarom de verhaaltjes niet geplaatst worden. Floortje en Sam hebben smileys gebruikt in het verhaal en dat herkent deze site niet...... Laatste poging:

Floortje:
Vandaag zijn we naar Oasis sea world geweest. Eerst moesten we 3 kwartier in de auto zitten. Onderweg zijn we even bij het nieuwe hotel gestopt om in te checken. (Ondertussen mochten Tijn,Sam en ik in de speeltuin spelen) Daarna op naar de dolfijnen. Aangekomen gingen we eerst even rond kijken. We zagen de training van de dolfijnen waar we daarna mee gingen zwemmen. Er was een roze dolfijn en er waren vijf kleine dolfijntjes met een bol neusje. Daarna mochten we jonge vissen de fles geven....BIZAR. Daarna moesten we haasten want de dolfijnenshow ging beginnen. Daarna moesten we weer haasten want we waren al een kwartier te laat!!!!!!!! We moesten eerst douchen en sieraden af doen (ik moest mijn armbandjes afknippen.....) Eerst gingen we in het water bij een roze dolfijn genaamd:Bam.Bam had een heel erg ongeluk gehad wand twee jaar geleden was er een tornado er tijdens die orkaan Was er een stellage op hem gevallen.
En toen bij de kleintjes. Daar mochten we mee zwemmen. Na het zwemmen met dolfijnen gingen we met onze voeten in een bak met visjes die je eelt opeten: dokter vis. Toen moesten we weer naar huis, nog even zwemmen en naar bed. Dit was mijn dag. XXX Floortje. P.S. Ik mis jullie heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel erg.

Sam:
Het was vandaag super leuk want we gingen met dolfijnen zwemmen.
We mochten ze aaien en nog veel meer. Het waren niet dat soort uit het
Dolfinarium, maar roze &met een platte neus. Toen aangekomen keken we even rond en toen gingen we even kijken bij het trainen van de dolfijnen. Daarna gingen we de vissen met een fles eten geven. Toen liepen we verder en gingen naar de show. Die was best wel saai want een mevrouw ging er de hele tijd doorheen praten. Soms was het ook wel leuk. Toen het af was gelopen gingen we met de dolfijnen zwemmen. Het eerste gingen we met de roze dolfijn. Die gingen we knuffelen. En die kwam op het land en toen moesten we erbij gaan liggen. En toen deden we kusgeluidjes maken en toen ging die je een kus geven. En we gingen natuurlijk met hem in het water. Toen gingen we klappen en hij ging meeklappen. Toen gingen we zwaaien en naar de andere dolfijnen. De roze dolfijn ging terug zwaaien.
Toen gingen we naar de andere dolfijnen. Dat waren die met de platte neus. Allereerst gingen we in een groepje verdelen en ik zat daar met Floortje. Hij kwam op het land en toen mochten we hem een kus geven. Daarna mochten we de dolfijn ook vis geven. Toen ging ik in het water en hield ik de dolfijn aan de rugvin vast. Ik moest hem goed aan de rugvin vasthouden en toen ging hij zwemmen. Dat was heel leuk! Daarna ging Floortje. Floortje vond het ook geweldig. We gingen met ons arm draaien en hij sprong de lucht in. Bij papa, mama en Tijn maakte de dolfijn een salto. Toen gingen we weer zwaaien en het was klaar. Toen gingen we uit het bad en we liepen terug naar de kleedhokjes. We hadden er ook slippers bij gekregen. Daarna gingen we nog een knakworst kopen. Als laatste gingen we naar White snappers, dat zijn hele grote vissen. Die mochten we ook voeren. De moesten we niet met de fles voeren, maar we moesten vissen in het water gooien. En als de vis het visje uit het water pakte hoorde je een keiharde knal. Toen gingen we naar de uitgang. Toen we naar de uitgang liepen kwamen we nog langs een winkeltje. Daar kochten we kettinkjes met een dolfijn. Toen we bij de uitgang waren stapten we weer in de bus en gingen we weer naar het hotel.
Ik vond het een van de leukste dagen uit mijn leven! Sam

  • 26 Juli 2015 - 12:02

    :

    wauw, Sam, wat een verhaal! Zo leuk he, die dolfijnen! toen ik ze twee weken geleden in Amerika zag, samen met de walvissen moest ik er bijna van huilen, maar dan van blijdschap! En Floortje, wij missen jullie ook heeeeeel erg! Dikke knuffel voor jullie allemaal.

  • 26 Juli 2015 - 12:18

    Oma Riet:

    Geweldige verhalen van Sam en Floortje,dat was genieten,we keken er in spanning naar uit.
    Floortje wat heb jij er een leuk verhaal geschreven,ik zag het voor me,vooral de roze dolfijn Bam leek me erg lief en leuk. Wat zul je nu zachte schone voeten hebben,het zal wel gekriebeld hebben.
    Jammer van je armbandjes,maar ze hebben daar vast veel leuke nieuwe,anders maak je ze zelf wel weer.
    Volgens mij is dit een van de leukste dagen van de vakantie.Mamma heeft vast veel foto,s gemaakt,
    kunnen wij die tenminste ook zien.Lieverd nog heel veel plezier en tot volgende week.
    Opa en Oma missen jullie verschrikkelijk,geef ook Tijn een dikke kus van ons.
    Voor jou een dikke kus en knuffel van opa en oma.


    Sam dit was toch wel een geweldig verjaardags cadeau ,hier heb je lang naar uitgekeken en nu was het eindelijk zover.
    Je schreef een geweldig spannend verhaal over wat je allemaal kon doen met de dolfijnen,opa en oma hebben er van genoten.
    Vooral dat je ze mocht knuffelen en een kus geven,lijkt me spannend.
    Nu weet je dat je ze kunstjes kunt laten doen en dat deed je zeker goed.
    Ook dat je ze de fles mocht geven,lijkt me super leuk.
    Dat geknabbel aan je voeten is toch wel vreemd,ook jij hebt nu mooie gladde voeten.
    We hopen dat je hier nog vaak aan terug zult denken,gelukkig ligt er in je bed thuis een grote
    knuffel dolfijn op je te wachten. Voor jou een hele dikke knuffel en kus,we missen jou ook
    vooral op vrijdagmiddag.groetjes van opa Joop en oma Riet.

  • 26 Juli 2015 - 13:26

    Jenny:

    Niet alleen ontzettend knap van jullie, Sam en Floortje, maar ook spannend om te lezen wat jullie zoal meemaken!
    Gisteren kreeg ik op een gegeven moment te lezen dat de site in onderhoud was en dat jullie het verhaal konden mailen naar een mailadres dat ik weer vergeten ben. Zij zouden het dan voor jullie plaatsen! Groetjes en nog een fijn week. Jenny

  • 27 Juli 2015 - 20:35

    Denise&Co:

    Lieve Floortje en Sam en Tijn....wat een avontuur om die leuke dieren te mogen zwemmen en de fles te geven! Daan is wel een beetje jaloers want hij verlangd ernaar om van jullie weer de fles te krijgen. We zijn druk bezig om Snuffie ook salto's te laten maken maar....dan moeten jullie nog langer wegblijven! (doe maar niet). En Snuffie heeft een logeetje...Anke deed meteen de achterdeur op slot! Ja hier ook spannende dierenavonturen hoor...Snuffie heeft bezoek van een Muis! Ze hebben het volgens mij heel gezellig en kletsen de hele dag maar door...binnen want hier regent het al 2 dagen lang! Ook wij hebben zelf een nieuw huisdier (daar kunnen ook flesjes in): we hebben een Kip! Hij is heel erg lief, mooi en gezellig. Nou ja, je ziet hem wel...
    Wat heerlijk om weer van alles te lezen over jullie. Oma was in paniek toen die verhaaltjes niet online kwamen...hihi. Caroline ook weer lekker thuis met allemaal USA verhalen...nu jullie nog.
    Ik ga nog ff klussen aan Kip, morgen weer regen en broccoli: geniet nog maar flink! dikke kussen van Daan Tim Anke en mij xxxxxx

  • 28 Juli 2015 - 22:51

    Maria:

    O, wat een verrassing die verhalen van Floortje en Sam ! Ik vond het zóóóóóó leuk om te lezen ! Wat beleven jullie toch veel, het lijkt wel een film ! Was het niet zo dat jij, Floortje, het in Indonesië zo eng vond om te snorkelen, omdat er visjes/beestjes in het water zaten ? Of vergis ik me ? Nu zijn jullie wel echt kinderen van de jungle en lijken jullie nergens bang voor. Dolfijnen zijn natuurlijk wel hele vriendelijke beesten, maar een kus geven ...ik weet net of ik dat zou durven. Ik vind jullie geweldig ! Dank jullie wel voor die prachtige verhalen over jullie avonturen. Ik krijg als ik het lees ook wel een beetje heimwee naar jullie. Maar, ik zou nog niet terug komen als ik jullie was, want het is hier slecht weer. We hadden een flinke storm, er zijn heel veel bomen omgewaaid (ook één in onze tuin) En het regent ook veel, dus zijn we vandaag weer naar huis gegaan. Niks aan hoor !
    Genieten jullie nog lekker ! Dikke knuffel Maria

  • 17 Augustus 2015 - 11:49

    Evarien:

    Lieve Floortje en Sam,

    Wat een geweldig avontuur !
    Jullie schrijven er zo leuk over.
    Het is een belevenis die je nooit meer zal vergeten.
    En gelukkig hebben jullie ook mooie foto's ervan.
    Groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Cambodja, Phumĭ Svay Chh’êh

Mirjam & co

Met Floortje ('06), Sam ('08) en Tijn ('10) de wereld ontdekken.

Actief sinds 13 Sept. 2008
Verslag gelezen: 345
Totaal aantal bezoekers 55198

Voorgaande reizen:

13 Juli 2018 - 05 Augustus 2018

Thailand 2018

07 Juli 2017 - 30 Juli 2017

Indonesië: Java, Lombok en Bali

22 Juli 2016 - 14 Augustus 2016

Costa Rica en Panama 2016

10 Juli 2015 - 03 Augustus 2015

Cambodja - Thailand 2015

24 Juli 2014 - 17 Augustus 2014

Vietnam 2014

02 Augustus 2013 - 25 Augustus 2013

Thailand 2013

13 Juli 2012 - 06 Augustus 2012

Bali 2012

10 September 2009 - 05 Oktober 2009

Thailand 2009

14 September 2008 - 14 Oktober 2008

Bali 2008

Landen bezocht: