Olifantje in het bos..... - Reisverslag uit Bali, Indonesië van Mirjam & co van der Sluis - WaarBenJij.nu Olifantje in het bos..... - Reisverslag uit Bali, Indonesië van Mirjam & co van der Sluis - WaarBenJij.nu

Olifantje in het bos.....

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Mirjam & co

29 September 2008 | Indonesië, Bali

Ja, we hebben het gedaan! Allemaal op een olifant! Sam en ik zaten samen op Janti en Andre en Floortje zaten op Gigi. Geweldig! Floortje stuiterde al het busje in toen we er naar toe gingen, zo'n zin had ze. We kamen aan en waren als eerste in het park. Dat was erg leuk, want we kregen daardoor heel veel aandacht. We gingen meteen de olifanten op. Het was een ritje van 35 minuten, niet heel lang dus. Volgens Andre trouwens lang zat, want hij kreeg een houten kont en zat voor geen meter. Het is ook wel vreemd, want je hobbelt heel langzaam an links naar rechts. Sam vond het allemaal prima, ik denk dat hij niet door had dat hij op een olifant zat. Zijn koekje was belangrijker. Floortje vond het natuurlijk geweldig. En daar deden we het uiteindelijk ook voor. We dachten dat het een heel groot park was met drie zwembaden, maar het plattegrondje was vooral ruim opgezet. Twee van de drie zwembaden waren kleine visvijvers en het derde zwembad was voor de olifanten. We waren dan ook na de lunch weer terug. We hebben net een rondje door de straat hier gelopen. Erg druk, maar wel grappig want we hier zitten de groothandels van de marktjes in Ubud. We hebben kleine Balinese vlaggetjes gekocht. Ik ben er helemaal blij mee. Leuk voor de verjaardagen van Floortje en Sam! Morgen gaan we naar Lovina. Een kustplatsje aan de andere kant van Bali. Ook daar zijn we zeven jaar geleden al geweest en dat zal waarschijnlijk ook heel erg veranderd zijn. We zullen het wel zien. Vanochtend liepen we naar het onbijt en iedereen zegt dan :"Good morning" tegen ons. Wij zeggen dan natuurlijk 'Good morning" terug. Floortje begint nu ook al mee te praten want die antwoord dan met:"Mie Goreng". Ook antwoord ze nu standaard met "Floortje" als iemand iets vraagt, want negen van de tien keer vragen ze hoe ze heet en aangezien ze het niet verstaat gaat ze er nu maar vanuit dat ze dat altijd aan haar vragen. Gisteravond maakten we een wandelingetje en toen kwamen we bij een trsp naar de rivier uit. Ht was een soort eindeloze trap naar beneden en uiteindelijk kwamen we bij de rivier. Het was echt super, alleen het tijdstip was niet zo handig, want het was al bijna donker. Het was een aardig eind terug omhoog en we hadden het gevoel dat we aardig door moesten stappen. Toen we eindelijk weer boven waren hadden we het zweet op ons rug en de rillingen in de benen van de inspanning. Andre had Sam op de buik en ik Floortje op de heup toen we naar beneden liepen en omhoog hadden we van kindje gewisseld. Al met al een heftige inspanning, maar wel de moeite waard. Misschien gaan we straks nog even naar Ubud-centrum. Nu nemen we nog even een duik in het zwembad. Tot in Lovina! Liefs van ons. X X X

• 29 September 2008 - 07:31

DeniseBaliHai:

Good Morning! Heerlijk om op de hoogte te blijven van jullie avonturen in de sjungel. Hier regent het weer eens en is het koud. Gaaf die rit op een olifant, andreetje is wel een beetje een watje hoor...meer eten voor die spekkies op de billen!! Dikke zoenen voor jullie allen....en de groetjes aan Lopina..Goedkoper dan bij Hema. Ga je garnalen eten in dat restaurantje? xxdmd

• 29 September 2008 - 09:15

Lieke:

Wat wijs dat die kids dit soort gave dingen nu al mee maken!! Klinkt alsof jullie enorm genieten en ik geloof ook echt dat jullie dat doen! Ik kijk nu al uit naar de foto's!! Veel geluk weer met elkaar!
    Liefs Lieke

• 29 September 2008 - 18:09

Lucinda:

He vakantiegangers!
    Heb een tijdje mijn mail niet gelezen, dus heb even gezeten om jullie fantastische verhalen door te lezen. Wat een geweldige ervaring zeg, als ik dat zo allemaal lees! Nou geniet er nog van. Groetjes Lucinda

• 30 September 2008 - 14:18

Candice:

Hey hallo daar! Wat een leuke verhalen lees ik zeg. Kan niet wachten op de uitgebreide versie met foto's! Wij zijn inmiddels ook weer terug en hebben het fantastisch gehad. Jalou heeft voor het eerst gezwommen! En was zoo makkelijk. Alles wat we deden of waar we naar toe gingen, ze vond het allemaal prima. Nu terug in regenachtig Holland..
    Dikke kussen voor jullie allemaal!