Zwemmen met dolfijnen - Reisverslag uit Phumĭ Svay Chh’êh, Cambodja van Mirjam & co van der Sluis - WaarBenJij.nu Zwemmen met dolfijnen - Reisverslag uit Phumĭ Svay Chh’êh, Cambodja van Mirjam & co van der Sluis - WaarBenJij.nu

Zwemmen met dolfijnen

Door: Mirjam, Floortje en Sam

Blijf op de hoogte en volg Mirjam & co

25 Juli 2015 | Cambodja, Phumĭ Svay Chh’êh

Na zeven dagen Cambodja gaan we met de auto naar de grens van Thailand. Dit is al snel twee uur rijden met een chauffeur die vergeet te tanken en de weg niet goed weet. Bij de grens aangekomen eerst weer een paspoortcontrole. Bij het loket zijn twee raampjes: een voor Arrival en een voor Departure. Omdat we aankomen bij de grens gaat het raampje van Arrival als eerste open. Na een hoop papierwerk gaat dat raampje weer dicht, schuift de beambte een stoel op en verschijnt hij weer voor het raampje van Departure. Nog even de paspoorten door de machine en we mogen driehonderd meter verder met de auto om vervolgens bij de Thaise beambte alle papieren weer te laten zien. Na vijf formulieren invullen en twintig stempels verder staan we in Thailand. De overstap van Cambodja naar Thailand heeft een klein uurtje geduurd. Ach ja, we passen ons ritme aan en zijn inmiddels gewend aan het trage systeem in Azië. We stappen in een ander busje en moeten we nog twee uur rijden voor we bij het resort zijn. Daar aangekomen schrikken we een beetje. Volgens Sam lijkt onze kamer op een gevangenis. Het heeft er inderdaad iets van weg met de tralies die voor de ramen zitten. Binnen is alles vochtig en ruikt het ook niet erg fris. Mmmmm. Het zag er zo leuk uit op internet. En waar zijn de andere toeristen? Geen mens te bekennen hier.
Eerst maar een wandelingetje naar het strand. Misschien kunnen we daar ook wat eten, want we hebben trek van zo'n hele dag reizen. Het strand is een stukje lopen langs de openbare weg. Het regent, dus we lopen als eendjes achter elkaar aan, allemaal met een eigen paraplu naar het strand. Ook hier geen toerist te bekennen. Geen lokale inwoner trouwens ook. Geen strand, alleen maar rotsen en wat verlaten locale eettentjes. Waar trouwens ook geen kip zit. Wat een verlaten toestand hier. We worden er een beetje moedeloos van. Wat nu? Er staat wel een vrieskist. Dan maar een ijsje en terug naar ons hotel. Andre gaat even bellen om te kijken of hij een ander plekje kan regelen terwijl de jongens het zwembad in duiken. Floortje heeft de huiskatten ontdekt en vermaakt zich ook prima. Terwijl Andre nog aan de telefoon is, ziet Sam iets op de vloer van het zwembad. Zit daar nu een krab? Ik pak het schepnet erbij en vis een schorpioen uit het zwembad. Nee toch? Jawel! En hoewel hij dood is, zijn we klaar met het zwembad. Afdrogen, snel een tosti eten en ons bed in. Morgen gaan we naar een ander hotel, want hier worden we niet zo blij van.....

Floortje:
Vandaag zijn we naar Oasis sea world geweest. Eerst moesten we 3 kwartier in de auto zitten. Onderweg zijn we even bij het nieuwe hotel gestopt om in te checken. (Ondertussen mochten Tijn,Sam en ik in de speeltuin spelen) Daarna op naar de dolfijnen

• 25 Juli 2015 - 13:47

Anke:

Tjonge wat een avonturen weer.. Grenzen over.. En.. Oh oh! En een schorpioen? Niet te geloven.. die kunnen toch dodelijk zijn? Of op zijn minst heel giftig.. Fijn dat jullie iets anders gevonden hebben voor de laatste 10 dagen. ;-) goed gedaan André! Ben ook benieuwd hoe t zwemmen met de dolfijnen was! Liefs en kus

• 26 Juli 2015 - 10:55

Fam Veenstra:

Oeh, dat zwemmen met dolfijnen zijn wij ook benieuwd naar!
    We kregen wel veel linkjes maar we kunnen ze niet openen!
    Schorpioenen zijn dan weer wat minder, daar zou ik nog vaak aan terugdenken later....
    Wij gaan morgen naar Schiermonnikoog, geen dolfijnen daar, hopelijk ook geen schorpioenen, maar wel zeehonden.
    Doeg lieve familie, nog veel plezier!
    AETJP

• 26 Juli 2015 - 11:52

Oma Riet:

Een spannend verhaal.Ik zou ook niet in een gevangenis willen zitten.Gelukkig vonden jullie een ander onderkomen.Nu op naar het verhaal van de dolfijnen. Groeten van ons opa Joop en oma Riet