Van alles wat... - Reisverslag uit Phumĭ Svay Chh’êh, Cambodja van Mirjam & co van der Sluis - WaarBenJij.nu Van alles wat... - Reisverslag uit Phumĭ Svay Chh’êh, Cambodja van Mirjam & co van der Sluis - WaarBenJij.nu

Van alles wat...

Door: André & Mirjam

Blijf op de hoogte en volg Mirjam & co

31 Juli 2015 | Cambodja, Phumĭ Svay Chh’êh



Andre: Vandaag is de dag dat we naar Koh Samui zullen vliegen. Nog alle tijd om te ontbijten en te zwemmen want we vliegen pas om 17.15. Eerst ontbijten. Het ruikt in het restaurant nog meer naar gebakken rijst dan gisteren, volgens Floortje. Ik denk dat ze gelijk heeft. Ook Sam eet smakelijk een bakkie rijst. Tijn is vooral druk met dingen voor ons halen. Glaasjes water, watermeloen, broodjes, worstjes. Na het ontbijt nog even lekker in de zon bij het zwembad. Mirjam stapt op de hotelfiets om 2 lekkere koffies te halen een stukje verderop bij de koffiebar. Om 12 uur vertrekken we naar de luchthaven want het is toch nog 3 uur rijden. Tijn valt in slaap en Floortje en Sam kijken samen een film. Zo gaat de rit best snel voorbij.

Mirjam: Na een korte vlucht komen we aan op Koh Samui. Hier hebben we ons de laatste dag erg op verheugd. De straten gonzen hier van de bedrijvigheid, overal leuke restaurantjes en er is veel te zien en te beleven. Na snel onze spullen op de hotelkamer te hebben gezet duiken we het strand op. Het is al donker en de lokale visrestaurantjes hebben hun bootjes met bakken ijs waarop de vis koud wordt gehouden al klaar staan. We kiezen het restaurantje waar veel toeristen zitten. Wel een beetje veel Nederlanders om ons heen. We zijn niet de enige Nederlanders die Thailand hebben ontdekt. Andre en ik kiezen een Barracuda van de bbq. Floortje eet ook mee, want je krijgt hier niet een stuk Barracuda, maar de hele vis. Genoeg voor drie personen. Na nog een ijsje uit de supermarkt zoeken we ons bed op. Moe van een lange dag vallen we snel in slaap.

De volgende dag is Andre jarig. Alle slingers en kaartjes liggen thuis in de kast klaar om in de koffer gelegd de worden. Jammer dat ze nog thuis liggen..... Gelukkig heb ik een leuk kaartje kunnen vinden en hebben de kinderen een mooie tekening gemaakt. Toch nog een feestje! We hebben een rustig dagje vandaag. Beetje zwemmen, beetje zonnen, beachballen op het strand, maiskolfje, watermeloen en mango. Floortje en ik laten ook nog even onze teennagels lakken. Zo komen we de dag wel door. 's Avonds eten we weer bij de bbqtent op het strand. Vanavond ben ik de enige die vis eet, dus nu maar een kleintje. Sam knijpt te hard in een ketchupzakje en de spetters vliegen door de lucht, precies op Andre z'n nieuwe shirt. Grijs met rode stippen. Best feestelijk, maar toch niet heel grappig. Vervolgens wil Sam helpen om mijn heerlijke visje om te draaien. Hij pakt m bij z'n staart, wiebelt met de vis en roept Floortje om te laten zien hoe grappig mijn half opgegeten vis eruit ziet. Flatsj, daar breekt het staartje af en met een boog vliegt mijn vis in het zand. Sam schrikt ervan. Ik ook. Daar ligt mijn heerlijke visje met z'n kop in het zand. Niet leuk, maar niets aan te doen. Je maakt wat mee met drie kinderen..... We laten een rode hartvormige luckyballoon op en wensen allemaal iets voor Andre. Mooie afsluiting van zijn verjaardag!

We brengen ook een bezoek aan Cocosplash. Een glijbanenpark waar voor iedereen wat te beleven is. Er zijn waterbootjes, een springkussen, trampolines en natuurlijk glijbanen. Ze gaan loeihard en zijn van beton. Ik vind het best spannend, maar we hebben de kinderen glij-instructies gegeven. Altijd je voeten eerst! Sam gaat zelfs van de allersnelste glijbaan. En niet een keer, maar wel twintig keer. Hij heeft de smaak te pakken. Floortje en Tijn doen het iets rustiger aan, maar genieten ook volop. We blijven tot sluitingstijd en zelfs dan zouden de kinderen nog wel even willen blijven.

En dan is mijn telefoon weg. Gisteravond had ik hem nog in de kamer. Volgens mij heb ik hem in de kluis gelegd, maar hij is nu weg. Niet meer te vinden.... Ik verdenk in eerste instantie Tijn ervan dat hij een grapje uithaalt. Hij verstopt ook steeds voor de grap mijn ereader en hij heeft Floortje haar slippers ook verstopt. Toch zegt hij van niets te weten.... Ik zeg dat degene die mijn telefoon vindt een ijsje krijgt. Tijn zoekt driftig mee, maar niemand vindt hem. Ik kijk wel drie keer in de kluis, André zoekt ook mee. De kinderen lopen in de weg, dus ik stuur André met de kinderen naar het ontbijt. Ik haal alles ondersteboven. Alle bedden haal ik af, alle koffers haal ik leeg, de prullenbak, je kunt het zo gek niet bedenken of ik heb er gezocht. Maar mijn telefoon komt niet tevoorschijn. Weg! Ik baal er ontzettend van. Hoe kan dat nu? Is er iemand op de kamer geweest? We willen niemand beschuldigen, maar hebben wel een aangifte bij de politie nodig voor de verzekering. André bespreekt het met het hotel. Ook zij zoeken nog een keer in de kamer. Niet te vinden. Ik baal ontzettend. Had ik die telefoon maar nooit meegenomen, want ik gebruik hem hier eigenlijk niet. Maar ja, dat is achteraf. André gaat 's middags met de hotelmanager naar de politie en doet aangifte. Gelukkig is hij niet lang weg. We waren al bang dat het ook nog uren zou duren op het politiebureau.... We besluiten maar een biertje te nemen! André legt nog even wat spullen in de kluis en komt terug met twee biertjes en de mededeling dat hij een ijsje heeft verdiend. Wat? Hoezo? Telefoon gevonden? Waar lag hij dan? Het is bijna niet te geloven, maar mijn telefoon was met het hoesje eromheen tegen de zijwand van de kluis geplakt. De telefoon heeft dezelfde kleur als de binnenkant van de kluis en was daardoor "onzichtbaar". Door spullen in de kluis te leggen kwam er iets tegen mijn telefoon aan waardoor hij van de rand losliet. Dat verzin je toch niet? Vier keer in de kluis gekeken! Ik was reuze blij, dat snap je, maar wat een dag zeg!

Inmiddels zijn we aangekomen op ons laatste plekje. Het aftellen gaat beginnen. Floortje mist thuis en alles wat erbij hoort. Misschien gaan we morgen samen paardrijden, maar we weten nog niet of dat ook wel echt kan hier. Het zou leuk zijn. Floortje wordt daar erg gelukkig van. Het hotel waar we nu zitten is prachtig. Er lopen hier kleine poesjes, waar de kinderen voor smelten. In het zwembad kun je verstoppertje spelen, zo groot is het! Er staat een biljart, een pingpongtafel en er is een jeu de boule baan. Zo houden we het de laatste dagen nog wel even uit.....

  • 01 Augustus 2015 - 11:28

    Maria:

    Volgens mij zijn er nog weinig dagen over en vliegen jullie morgen of overmorgen weer terug. Heerlijk om jullie weer te zien en te kunnen knuffelen ! Er is veel te vertellen , dus fijn dat jullie straks weer hier zijn. Het is hier nu ook mooi weer. Wij gaan zo naar de parade in Utrecht, nu de zon weer schijnt ziet Nederland er ook weer zo mooi en anders uit. Geniet nog nog maar heel erg van de laatste dagen, goede terugreis en WELKOM THUIS !

  • 01 Augustus 2015 - 12:40

    Mariella:

    Oh wat een hilarische verhalen met die ketchup en dan die vis, hahaha. En die telefoon, eerst je hele kamer op zijn kop en dan ligt ie toch in de kluis, je hebt van die momenten...... Wij zijn nu weer lekker thuis na 2 weken zakynthos. Jullie nog veel plezier die laatste dagen, enne let op je telefoon!

  • 01 Augustus 2015 - 22:08

    Oma Riet:

    Ook dit verslag heb ik niet gekregen,maar ook weer via via toch kunnen lezen.
    Wel weer een bijzonder verhaal ,zeker over de telefoon.
    Wij waren ook eens op Koh Samui en kunnen ons er dus alles bij voorstellen,geniet er dus maar van .
    Gelukkig voor Floortje dat ze weer naar huis kan,opa en oma zijn heel druk op je schooltuin geweest.
    Na de vele droogte en daarna storm en regen was er heel wat te doen.
    Ik heb vandaag de boodschappen gedaan en kippesoep gemaakt,dus jullie kunnen weer thuis komen.We verheugen ons erop. Dikke kus van opa Joop en oma Riet

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Cambodja, Phumĭ Svay Chh’êh

Mirjam & co

Met Floortje ('06), Sam ('08) en Tijn ('10) de wereld ontdekken.

Actief sinds 13 Sept. 2008
Verslag gelezen: 294
Totaal aantal bezoekers 55269

Voorgaande reizen:

13 Juli 2018 - 05 Augustus 2018

Thailand 2018

07 Juli 2017 - 30 Juli 2017

Indonesië: Java, Lombok en Bali

22 Juli 2016 - 14 Augustus 2016

Costa Rica en Panama 2016

10 Juli 2015 - 03 Augustus 2015

Cambodja - Thailand 2015

24 Juli 2014 - 17 Augustus 2014

Vietnam 2014

02 Augustus 2013 - 25 Augustus 2013

Thailand 2013

13 Juli 2012 - 06 Augustus 2012

Bali 2012

10 September 2009 - 05 Oktober 2009

Thailand 2009

14 September 2008 - 14 Oktober 2008

Bali 2008

Landen bezocht: