No, thank you - Reisverslag uit Ban Chaweng Yai, Thailand van Mirjam & co van der Sluis - WaarBenJij.nu No, thank you - Reisverslag uit Ban Chaweng Yai, Thailand van Mirjam & co van der Sluis - WaarBenJij.nu

No, thank you

Blijf op de hoogte en volg Mirjam & co

22 Augustus 2013 | Thailand, Ban Chaweng Yai

De titel refereert naar de standaard opmerking van Tijn als we weer eens lastig worden gevallen door verkopertjes op het strand. Die druipen dan meteen af. Of hij roept heel hard:'Dikkedoeibaaibaai!'. Zijn Engels wordt met de dag beter. Z'n Thais ook trouwens:" kapkoenkaaaa" (wat zoveel betekent als: bedankt) schreeuwt ie als we iets krijgen of gekocht hebben. Ook geinig vinden we als hij vraagt: "Waarom zitten die mevrouwen steeds aan mijn haar?" Ze kunnen moeilijk van hem afblijven. De obertjes in de restaurantjes lopen regelmatig met hem weg en hij vindt het meestal prima. Bij het zwembad sjanst hij met Japanse meisjes en zegt dan:'die mevrouw vindt mij leuk!'. Het Japanse meisje zegt vervolgens tegen ons dat Tijn dol is op meisjes. Tsja, hoe zit het nu?

We kunnen niet alle verkopertjes afwimpelen, want onze kinderen zijn dol op de waar die hier aangeboden wordt. Zo vielen ook de groene laserpennen erg in de smaak. Na een paar avonden de koop af gehouden te hebben gingen we over stag en kochten we na wat onderhandelingen drie niet hele goedkope laserpennen. Kids helemaal gelukkig!!! Na wat gespeeld te hebben met de pennen die echt enorm ver kunnen schijnen kwam er een Australiër naar ons toe met de boodschap dat we heel erg voorzichtig moesten zijn met deze pennen omdat het de ogen kon beschadigen. Ze zouden zelfs verboden zijn in Australië en diverse andere landen. Oh jee, wat hadden we nu weer gekocht.
Pennen even tijdelijk in bewaring gesteld en eerst maar even op de IPad opzoeken hoe dat zit. Oh jee, oh jee, die dingen bleken echt erg gevaarlijk. Je kon door het schijnen in de ogen blind worden omdat het licht zo sterk is dat het je oogcellen verbrand. Goed, wat nu? De tijdelijke bewaring werd definitieve bewaring. Maar ik (Mirjam) had een plan. We zouden de volgende avond naar een verkopertje gaan en vragen of hij de pennen om wilde ruilen voor ander speelgoed waar F, S en Tijn wel oren naar hadden. Zo gezegd zo gedaan. Het eerste de beste verkopertje zag het (gelukkig) wel zitten en zo zaten we de volgende avond met drie schreeuwerige muziek makende tollen op het strand. Iedereen weer gelukkig en wij erg blij dat we die vreselijke laserpennen kwijt waren.

Het hotel waar we nu zitten is mijn (André) favoriete plekje op koh Samui. Super hotel met een zeeeeeeer uitgebreid ontbijt (van sushi tot donuts, van noodles tot franse kaas) en op een hele leuke lokatie. Leuk zwembad waar de kindjes zich heel goed vermaken. Mooi strandje waar verkopertjes met BBQ-tjes zitten waar je lekkere sateetjes, visjes en maïs kunt laten maken. Of koude verse mango en watermeloen. Lekker en het kost weinig. We lunchen 's middags dus op het strand. Als toetje een ijsje van de seveneleven-supermarkt. Floortje heeft een vriendinnetje gevonden, of eigenlijk andersom, waarmee zij en Sam veel zwemmen en op het strand spelen.

We doen de laatste paar dagen van onze vakantie vrij weinig (ik ben eerlijk gezegd nog aan het bij komen van de 9-in-1 excursie met illegale olifantenrit en show) maar de tijd vliegt.... Mirjam is een avondje gaan shoppen met Floortje (is niet heel handig met sam en tijn erbij) en kwam uiteraard met allerlei rommeltjes thuis. Ook hebben ze hun voeten nog een keer op laten eten door de kleine visjes. Gisteren toch nog in een taxi gesprongen naar Lamai, een plaatsje verder op met een kleinschalig waterpark met een aantal glijbanen. Echt heel leuk opgezet door 2 Fransozen. F,S&T vonden het zo leuk dat we er tot sluitingstijd zijn gebleven. Snel even droge kleren aan gedaan en lopend naar het strand waar we lekker hebben gegeten bij de swingbar en maar weer eens een lucky balloon hebben opgelaten. Allemaal weer een wens gedaan natuurlijk.... Ter afsluiting pannenkoekjes (met nutella en spikkels voor Sam) laten maken bij een stalletje op wielen. Op de terugweg in de taxi viel Tijn in slaap en Sam had grote moeite zijn ogen open te houden. Wat een top dag!

Vandaag was het onze een na laatste dag hier op Koh Samui. De dag begon met een lang en uitgebreid ontbijt. De kindjes houden het steeds langer vol om aan tafel te zitten en Sam en Floortje kunnen zelf al naar het buffet lopen. Dat maakt het toch wel leuker en gezelliger. Tijn smikkelt van broodjes, watermeloen, cornflakes, kaas en worst en gaat gezellig op de arm mee naar het buffet. De rest van de dag hebben we rond het zwembad en op het strand doorgebracht. Het werd al donker toen we Sam uiteindelijk het zwembad uit kregen. In zwemkleding zijn we toen naar een restaurantje op het strand gelopen met hele fijne zitzakken. Happy hour was al begonnen dus direct maar een cocktail besteld. Fijn hoor. Allemaal lekker gegeten. Morgen weer !

• 22 Augustus 2013 - 17:52

Jenny:

Wat een geluk dat die man jullie waarschuwde voor die laserpennen. Ook fijn dat je er zo weer van af kwam. De vakantie zi er weer bijna op! Een hele goede en veilige thuisreis.
    Groetjes, Jenny

• 22 Augustus 2013 - 20:12

Opa En Oma:

Zo,dat was weer een geluk dat je die Australier tegen kwam,scheelt weer angstige momenten als het fout gaat.Wat een gelukkige mensen zijn jullie toch met zo,n mooie ,geweldige vakantie.Zal hier thuis weer saai zijn.maar wij zijn blij dat jullie weer terug komen.
    Gelukkig is het weer hier ook goed en het blijft waarschijnlijk ook nog zo.
    Tijn zal al de aandacht wel missen van de mevrouwen,maar met z,n engels kan hij ook hier terecht hoor,
    wij passen ons wel aan.Vertel hem maar dat er in de dierentuis een jonge gier geboren is,we gaan wel samen kijken.Liefjes we wensen jullie een goede terug reis,geniet nog van de fietstocht in Bankok en we zien elkaar zondag op Schiphol.

• 22 Augustus 2013 - 20:14

Maria:

Wat weer een verhaal ! (Ik dacht altijd dat Mirjam alle verhalen schreef, maar nu blijkt dat André ook goed kan "verhalen"...kapkoenkaaaaaa!) Geweldig hoe Tijn zich aanpast in die cultuur ! Wij zien het helemaal voor ons en moesten er erg om lachen ......Jos wist (uiteraard) ook dat die laserpennen zo gevaarlijk zijn. Goed dat iemand het jullie vertelde en dat je het hebt nagezocht...eigenlijk zouden die dingen ook daar niet verkocht mogen worden hé.....het is maar goed dat ze er veel geld voor vragen, want dat weerhoudt dan wellicht de lokale bevolking om zoiets te kopen voor hun kids.......Wonen er überhaupt Thaise kinderen op Ko Samui ? Of zijn het alleen maar toeristen ? Als ik eraan terugdenk, dan denk ik dat ik geen kinderen op Ko Chang heb gezien..??? Gister Sara's verjaardag gevierd, B.B.Q. met alle vriendinnen, was erg gezellig. Alle (logeer) bedden waren bezet, en zelf heb ik op een matje geslapen...nou ja, geslapen..? Ik hoorde de hele nacht Sara lachen.....moest echt aan vroeger denken...het is toch zo'n nachtbraker...van wie ze dat heeft ? van mij
    niet !!!! Nog even en ik kan jullie weer zelf knuffelen, fijn !!!! geniet nog maar onwijs veel ...net alsof de vakantie net begonnen is en dan ....weet dat wij blij zijn als we jullie weer veilig en goed thuis kunnen verwelkomen ! XxMaria

• 24 Augustus 2013 - 08:35

DeniseAnkeTim:

Nu is het hier zaterdag en jullie lezen dit pas als je weer veilig zonder lasergames en lastige verkopers in baarn aangekomen bent...als het goed is zijn jullie nu onderweg!! nou nou we kunnen niet wachten om alle foto's bij de avonturen te zien (want we geloven natuurlijk niet alles he..cocktails op het strand jaja). Lieve schatten tot heel snel....heel benieuwd hoe jullie fietstocht door Bangkok is geweest. Dikke reiskussen van ons 3 helemaal alleen in het spannende Baarn xxx