Hippieshake deel 2 - Reisverslag uit Ban Mae Hat, Thailand van Mirjam & co van der Sluis - WaarBenJij.nu Hippieshake deel 2 - Reisverslag uit Ban Mae Hat, Thailand van Mirjam & co van der Sluis - WaarBenJij.nu

Hippieshake deel 2

Door: Mirjam

Blijf op de hoogte en volg Mirjam & co

14 Augustus 2013 | Thailand, Ban Mae Hat

Weer verhuisd. We zijn inmiddels weer op Koh Samui. Vanmorgen hebben we de longtailboat naar de ferry genomen. Nee, niet meer met de auto over de berg. Daar hadden we even genoeg van. En dit is ook vele malen sneller.
Sam zat glunderend op de boot. Die vond het erg stoer allemaal. We gingen een stuk met de longtailboat over open zee, daar waren de golven een stuk hoger dan in de baaitjes waar we steeds zitten. Ik vond het best nog wel spannend, maar dat komt ook omdat we jaren geleden samen op zo'n boot zaten en tijdens een hoge golf de motor van de boot klapte. Toen hebben we bijna een uur in een tropische regenbui op zee gedreven in hele hoge golven. Gelukkig kwamen we veilig bij de ferry aan. Na 3 kwartier op deze boot kwamen we weer op Koh Samui aan. We hadden allemaal trek want André had dan wel geregeld dat we 1 nacht eerder weg konden met geld terug, maar de afspraak was daarbij wel dat we niet meer mochten ontbijten bij de vliegen.
Geen probleem, want dat was toch alleen maar ergernis. Dus met een yoghurtje en wat crackers hadden we een vliegenvrij ontbijt op de ferry.
Gisteren hadden we ook al zo'n vreemd ontbijt. We hadden besloten om met de longtailboat naar het plaatsje te gaan en daar te shoppen en ontbijten. Zonder dat we het wisten kwamen we op het strand waar alle fullmoonparty's gegeven worden. Er was net een feest geweest en de verschraalde bierlucht hing nog op het strand. Alle shoppies waren nog dicht en er was echt geen plek te vinden waar je normaal kon ontbijten. Er zaten nog een paar verdwaasde zuiplappen op het strand en overal om je heen waren er kroegen en tattooshops. Om de uithangborden van emmers met cocktails kon je ook niet heen. Het strand werd wel helemaal schoon gemaakt door mannetjes met vuilniszakken en een tractor met een ploeg erachter. Daardoor was het strand echt super schoon en erg zacht. Maar goed, hier konden we niet ontbijten en voor shoppen was het hier ook nog te vroeg. Dus......
Terug naar hippiebeach en dan maar een heerlijk ontbijtje bij het hippierestaurant. Dat was tenminste vliegenvrij en erg lekker!
Na een heerlijk dagje strand waarbij Floortje en Sam schooltje speelden inclusief schoolzwemmen gingen we BBQen bij de buren. Tijn was helaas niet te genieten. Die valt alleen maar in slaap in een kano (en dat hadden we al een paar dagen niet gedaan) of om half zes 's avonds zoals nu het geval was. Toen hij wakker werd was hij ontzettend chagerijnig en dat bleef hij tot na het eten. gezellig hoor!
Sam en ik hebben haai gegeten en het was erg lekker. Grappig dat je zelf eerst je vis uitkiest van de viskraam en dat het vervolgens op je bord ligt.
Floortje had barracuda, zij was iets minder enthousiast. Op zich wel begrijpelijk, want ze maakten vispakketjes in folie en gooiden dat op de BBQ. Dat smaakt toch weer heel anders dan een knapperig visje van het rooster.
Na alle koffers weer ingepakt te hebben konden we weer verhuizen en nu zijn we dus hier.
We hebben net een tochtje met de kano gemaakt ( ja, idd speciaal voor Tijn en die heeft heerlijk geslapen) en Floortje en Sam hadden net het hele zwembad voor zichzelf tijdens een tropische regenbui. Wat een stortregen zeg, je ziet meteen geen hand voor ogen meer.........
We zijn nu plannen aan het maken voor twee dagtripjes. Ik wil heel graag nog wat ondernemen, anders is het wel heel veel strand. Volgende keer meer hierover......

• 14 Augustus 2013 - 17:49

Jenny:

Groot gelijk dat jullie van die bergtocht afzagen en met de boot die reis maakten. Hoe kijken de kinderen tegen die hippies aan? Of vinden ze het heel normaal. Is Tijn soms te moe van het reizen, dat hij in slaap valt? Hoewel op een schommelende boot overkomt dat meer mensen. Veel plezier en ik kijk uit naar jullie volgend verslag. Groetjes, Jenny

• 14 Augustus 2013 - 20:16

Opa En Oma:

Zo dat is snel alweer een spannend verhaal,we leven mee hoor en genieten ervan.Leuk om weer wat te ondernemen op Ko Samui wij vonden het een leuk eiland.
    Morgen gaan wij ook iets heel spannends doen.We gaan met Corrrie en Frits fietsen in
    Noord Groningen,we hebben een hotelletje geboekt en gaan de omgeving verkennen.
    De weersvoorspellingen zijn prima ,goede temperatuur en veel zon.Wat kan je dan nog gebeuren.
    Zo gauw we terug zijn laat ik weer wat horen.Jullie weer veel plezier de laatste week en knuffel de kids van ons.Liefs en dikke kus van opa Joop en oma Riet

• 14 Augustus 2013 - 20:16

Opa En Oma:

Noord Groningen,we hebben een hotelletje geboekt en gaan de omgeving verkennen.

• 14 Augustus 2013 - 20:19

Opa En Oma:

Sorry,ik was te ongeduldig en drukte 2x op verzenden,maar ja beter zo als helemaal niet.Groetjes

• 14 Augustus 2013 - 22:20

Maria:

Weer een late reactie van mij....krijg geen melding als je een nieuw verhaal geplaatst hebt ...en het is toch zo leuk om jullie avonturen te lezen ! En het zijn wel echt avonturen hé ! vliegen ! op de tafel! getsie !
    Spannende tochten en Haai ??!! en die eten jullie ??? De verhalen deden me erg denken aan verslagen die Sara stuurde en ik denk dat zij het leuk zal vinden om te horen of jullie wellicht op dezelfde plekken geweest zijn als zij. In ieder geval wel op het Full-Moon strand. Zelf zou ik me helemaal thuis voelen en back in de sixties tussen de hippies....wat jij er uiteindelijk van vond .?...krijg de indruk dat het niet de wereld was/is waar jij/jullie je in thuis voel(de) en dat klopt natuurlijk ook wel, gezien jullie jonge leeftijd.Ik herinner me nog dat Floortje in Bali wilde blijven wonen toen jullie daar op vakantie waren met haar....en als ik de verhalen lees lijkt zij zich in Azië helemaal thuis te voelen...grappig is dat...ook Sam lijkt daar geboren te zijn. Kijk wel uit hé met Tijn in dat zwembandje !!! Zo van afstand klinkt het een beetje eng en voel ik me ook een beetje verantwoordelijk.Wij zijn vandaag teruggekomen uit Limburg, via Essen/Duitsland waar we naar de oude mijnen en cokesfabrieken zijn geweest.Deze hebben een nieuwe bestemming gekregen ; museum, zwembad, cinema, studio's etc. leuk om te zien, maar het was erg rustig en daardoor? ook niet heel erg sfeervol. In Limburg was ook Gonda met Jippe: Wat een schatje !! Heerlijk om weer eens zo'n klein baby'tje in mijn handen te hebben. Sara is deze week in Leiden, want daar is de introductieweek, een week van feesten voor (aankomend) studenten en daar is Saartje graag van de partij. Bart is al zijn 4e week aan het werk in een verpleeghuis, waar hij het erg naar zijn zin heeft. Is begonnen met huish. taken, maar werd al snel bevorderd tot begeleider en hoopt straks ook verzorgende taken te mogen doen. De dementerende mensen vindt hij wel vermoeiend, maar toch ook heel erg leuk en hij kan er uren over vertellen. Goeie ervaring ! Zelf heb ik ook een nieuw buddy "adres", lijkt wel leuk. Dit w.e. gaat Jos, onze ouwe rocker, naar Lowlands met zijn broer. (Lowlands is niet mijn "ding ")Heb ik even het" rijk alleen" en ga wat afspraken maken met dees en geen.Het is hier almaar goed weer, een heerlijke zomer, waar we enorm van genieten. Het is niet té heet, dus goed weer om iets te ondernemen.
    Oei, ik was even bang dat het hele stuk dat ik getypt had verdwenen was...ga het nu versturen, voordat het echt weg is. Nog een hele goede tijd en een paar leuke uitstapjes _ hebben jullie gefietst in Bangkok? Dat wilde ik teruglezen, maar doe het niet, uit angst dat ik opnieuw moet beginnen. XXXXXX dikke knuffel maria

• 14 Augustus 2013 - 22:25

Maria:

Dit dagboek is 7188 keer gelezen ????????? Door wie allemaal en wanneer ? Is dat dan alleen van deze vakantie ? of ook van de vorige keren ? Kun je daar ook geld voor vragen .....?

• 17 Augustus 2013 - 12:03

DNAT :

Hallo lieve avonturiers! Heerlijk om jullie verhaal ff voor te lezen in de auto en je weet meteen wat Maria allemaal uitspookt haha! Zie je wel stiekem zonder ons naar al die party's daar ooh als jullie thuis nog maar willen feesten. We hebben al een kano op de eem klaarliggen voor Tijn ook met hoge golven. Wij maken een dagtripje naar 5-huizen voor een vliegtuigspotpicknick (goed woord). Tim viel na 2 min al in slaap. Ritme gaat goed alleen om 5 uur wakker nou nou nou....dus ik zat om 6.30 al beneden. Het is redelijk lekker weer dus wie weet rijden we door naar Haarlem voor pizza aan het stadstrand..jaja ook wij on the beach. Vanavond lekker chillen met een filmpje en morgen gaan we naar een speeltuintje. Dag lieve allen! We missen jullie!! Haaaaaaaaaaaai xxx

• 17 Augustus 2013 - 12:03

DNAT :