Tripjes - Reisverslag uit Ban Chaweng Yai, Thailand van Mirjam & co van der Sluis - WaarBenJij.nu Tripjes - Reisverslag uit Ban Chaweng Yai, Thailand van Mirjam & co van der Sluis - WaarBenJij.nu

Tripjes

Blijf op de hoogte en volg Mirjam & co

18 Augustus 2013 | Thailand, Ban Chaweng Yai

We zijn de afgelopen dagen druk geweest met tripjes! De eerste dag deden we een 9 in 1 trip in 5 1/2 uur. Dat leek ons best veel in zo'n korte tijd, maar het bleek toch echt waar te zijn.
We werden om 9:00uur opgehaald en naar een plek gebracht waar je zo van het een naar het ander kon lopen. We begonnen met een olifantenshow van twee olifanten. Ze deden wat kunstjes zoals op hun voorpoten staan en voetballen. Aan het eind van de show vroegen ze wie er gemasseerd wilden worden door een olifant. Floortje en Sam zagen dat wel zitten, dus staken allebei hun vinger op. Om de beurt moesten ze op een massagematje liggen en ging de olifant met zijn poot over hun billen 'aaien'. Ondertussen gaf de olifant met zijn slurf 'natte smakkusjes'. Met een tissue om de olifantenkus weg te vegen en een grote glimlach gingen ze weer zitten.
Toen 50 meter lopen naar de apenshow. Een aap op een driewieler en een aap die kokosnoten uit de boom haalt..... De kids vonden het prachtig. Aan het eind van de show werd er weer een vrijwilliger gevraagd. Floortje en Sam zaten alweer met hun vinger omhoog. Deze keer mocht Floortje op de stoel komen zitten. Haar handen werden samen vastgebonden met een touw met 9 knopen op elkaar. Vervolgens kwam de aap bij haar op de stoel zitten en haalden al de knopen er weer uit. Floortje vond het natuurlijk geweldig, hoewel de aap best wel hard aan het touw trok om de knopen er weer uit te halen.
Vervolgens weer 50 meter lopen naar Thaiboxing. Dat is hier een hele happening, maar wij konden er niet echt warm voor lopen. Sam wilde natuurlijk wel op de foto met de mannen.
Helaas was het niet het juiste seizoen voor de rijstplantage, dus die sloegen we over.
We moesten nu iets verder lopen voor de volgende activiteit, wel 200 meter......
Dit was een rondje rijden op de ossenkar. Twee gigantische ossen stonden met touwen voor een houten kar met houten wielen en wij mochten een rondje mee op de kar. Die beesten zijn echt enorm sterk! Nu snappen we ook de uitdrukking:zo sterk als een os.
Naast het ossenkarrijden was de volgende activiteit; Thaise kookles. We leerden om papayasalade te maken. Veel te heet voor ons westerlingen, want er ging een hele rode peper in. Ik sloeg over, maar André wilde wel proeven. Die had na twee hapjes ook genoeg.
Op maar de volgende activiteit. Rubbertapping. Hier stonden een paar rubberbomen met bakjes aan de stam. Ze snijden een stuk weg van de stam en dan gaat de boom rubber lekken. Dit wordt opgevangen door een bakje en als het bakje vol is verzamelen ze alles en verkopen ze het.
Nu waren onze voeten moe van die hele einden lopen dus we mochten naar Dr Fish. Dit zijn grote bakken met water en heel veel kleine visjes waar je je voeten in houdt. De visjes knabbelen vervolgens aan je voeten en eten het eelt op. We mochten een kwartier. Sam hield het na 1 minuut voor gezien. Floortje deed 1 voet en ik had 10 minuten nodig om te wennen aan het gevoel van die visjes. Ik werd gek van het gekietel. En het ziet er ook zo raar uit. Je hebt gewoon een schoen van visjes om je voet zitten. Het was jammer dat ik het niet vanaf het begin vol kon houden, want mijn voeten waren zo zacht nadat ze er uit kwamen. Wie weet gaan we dat nog een keer proberen......
Volgende activiteit was olifantrijden. Yes! Dat was dus de tweede keer deze vakantie. Niet dat Tijn stond te juigen hoor, maar Floortje en Sam wel. We hoopten dat de olifantenbegeleider een foto van ons wilde maken. Dat deed hij ook, maar vanaf de kop van de olifant. Geen olifant te zien dus op de foto. Waarschijnlijk had hij instructies gekregen want we konden na afloop een foto kopen waar de olifant wel op stond. Maar die was zo belachelijk duur dat we de olifant er op onze foto's maar bij moeten denken.
Tot zo ver de activiteiten op het terrein. We gingen nu in een terreinwagen de berg. Eerst naar een tempel met een mummiemonnik met een zonnebril op?!?! omdat je anders in de oogkassen keek. en toen door naar de waterval. Tot onze verbazing was die er ook. Het is nl geen regentijd en bijna alle watervallen staan droog hier. Ze hadden zelfs een glijbaan in de waterval gemaakt. Gelukkig hadden Sam en Floortje daar niet zo'n zin in, het zag er nl een beetje eng uit met een grote vrije val aan het eind. Leuk voor andere toeristen laten we maar zeggen.
Na een Thaise lunch onderaan de waterval die best lekker was gingen we terug naar ons hotel.
Om de dag compleet te maken gingen we 's avonds nog naar een avondmarkt in een plaatsje in de buurt. Hoewel iedereen moe was, was het toch erg gezellig. We hebben leuk geshopt. Sam is een doodshoofd om zijn nek en een doosje om zijn tand (die er hier uit is gegaan) in te doen rijker, Floortje heeft nu ook een zwarte tand om haar nek hangen en Tijn is helemaal blij met zijn horloge met bloemen. Kortom: goed geslaagd!
De tweede dag gingen we op de boot naar een national park. Eerst anderhalf uur op een grote boot waarna we met een kleinere boot gedropt werden op een eiland. Hier konden we naar een uitzichtpunt klimmen. We begonnen vol goede moed, maar door alle rotsen die we over moesten zijn we bij het eerste stopplekje omgedraaid. Het was iets te heftig en veel te heet. En daarbij draag ik bij dit soort activiteiten Tijn altijd op mijn heup. Dat maakt het klimmen niet gemakkelijker. Ook voor Floortje en Sam vonden we het wel welletjes en we waren dan ook blij dat we weer veilig beneden stonden.
Hier sprongen een stuk of zes apen rond, dus dat was weer een schot in de roos.
Vervolgens gingen we weer terug op de grote boot en kregen hier een Thaise lunch. Tijn eet hier niet zoveel, maar is wel dol op watermeloen. Hij had dan ook een groot bord met watermeloen terwijl wij aan de rijst met kip zaten. Borden op schoot, want tafels waren er niet. Na een beetje rond varen tussen de eilanden gingen we naar de volgende stop. Een ander eiland met weer een uitzichtpunt. Ditmaal met een trap. Ook hier was ik blij dat we allemaal weer veilig beneden waren, want de traptreden waren vrij steil omhoog en dus ook weer naar beneden. Je kon hier ook snorkelen, maar omdat Floortje meteen een zeekomkommer spotte was zij snel klaar. Sam durft eigenlijk alleen maar in het zwembad te snorkelen, dus hij ging al helemaal niet mee. André heeft zich nog wel even vermaakt.....
Toen in de kayak. Tijn bij mij voorin en André met Floortje en Sam. Klinkt heel spannend, maar dat was het niet. De zee was erg rustig en we vaarden dicht langs de eilanden, zelfs door kleine spelonken en overhangende rotsen. Erg leuk!
Drie eilanden verder werden we weer opgehaald door de grote boot om terug te keren naar de haven. Tijn en Sam sliepen, moe van alle indrukken.
Dit was al een heel verhaal, maar ik moet toch ook nog even ons avontuur van het geweldige restaurantje op het strand vertellen:
André had op tripadvisor gelezen dat er een heel leuk eettentje bij ons om de hoek op het strand zat. Mooi! Konden we daar lekker gaan eten. Toen we aankwamen zat er geen hond. Hoewel..... die hond zat er dus wel en bleef ook bij ons in de buurt, maar voor de rest was er geen kip (behalve die in de curry van Andre) te bekennen. We waren vroeg die avond, dus we dachten dat het daar aan lag. Maar er kwamen geen mensen bij terwijl we daar zaten..... Wij eten graag op plekken waar het druk is, omdat we dan denken dat het eten vers is omdat er dan veel verkocht wordt. Bij dit tentje rees de twijfel al... We zaten in een klein strandhutje, waar er meerdere van om ons heen stonden. Het eten was op zich wel lekker, maar André vond zijn curry iets minder. Het toilet, of wat daar voor door ging was ook een uitdaging. Normaal vermijden we toilet bezoekjes in dit soort tentjes maar met Tijn is uitstellen geen optie. Tijdens het eten kwam er af en toe kwam er ook een vleugje rioollucht langs. Toen André met Tijn ging betalen bleven Floortje, Sam en ik zitten in het hutje. In een keer schoot er een rat aan de bovenkant over ons hutje. Met een gil stonden we alledrie heel snel naast het hutje. We zijn snel uit dit restaurant gevlucht en niet meer terug gegaan. Wat André betreft had er wel een rat in zijn curry kunnen zitten('There is rat in my .... was dat niet een grote hit van UB40????). Hij is de hele nacht misselijk geweest en de volgende dag heeft hij al het toiletpapier opgemaakt.
Nu zitten we op ons laatste plekje op Koh Samui. We zijn hier al twee keer eerder geweest en het is hier super. We hebben vanmiddag met de hand wel 20 kleine visjes uit de zee gevist. (Ja,ja, zolang ik geen haakjes uit vissen hoef te halen ben ik er best goed in) of ik ving ze met de hand of ik sloeg een plens water op het strand en dan lagen er een paar visjes te spartelen die Floortje, Sam en een net opgeduikeld vriendinnetje dan snel in een emmer gooiden. Na 2 uur lol gingen alle vissen weer terug de zee in. Ze zijn toch veel te klein om op te eten.......... Echte vissies eten we wel vers van de BBQ.

• 18 Augustus 2013 - 18:43

Maria:

Wat een geweldige avonturen !!!! Dit moet/zal toch onvergetelijk zijn voor jullie allen !!! Het is maar goed dat jullie de olifant niet op de foto hebben, want die kun je hier met goed fatsoen niet meer vertonen....schijnt dat er vreselijke dingen gebeuren alvorens ze gebruikt kunnen worden voor de toeristenindustrie....het is zo "not done". Zoiets als met de bontjassen die na het liedje van kinderen voor kinderen in de voddenzak zijn beland.Sam en Floortje, wat jullie durven te doen met die olifanten en die apen .....ongelooflijk ! En Mirjam jij met die visjes !!Vinden jullie het ook geweldig dat mamma met haar voeten bij die kleine visjes durft ? Ik wel !
    En pappa met die zeekomkommers....jullie zijn echt een avonturen familie.
    Sara en ik hebben net een paar dagen Parijs geboekt......ook leuk !! Weliswaar geen olifanten, apen en/of visjes, maar wel veel te bekijken en te beleven. Jos is nog op Low-Lands, ze hebben het geweldig ! Hij was gister onwijs aan het swingen geweest zei hij...???? Heb ik nog nooit meegemaakt...!
    Ik heb weer ontzettend genoten van je reisverslag Mirjam....maar krijg ook een beetje heimwee naar je als ik alles zo lees....ik vind het wel lang genoeg geweest....maar, oké, nog één week, da's te doen. Sara wordt woensdag 21 ! De tijd vliegt ! dus geniet ervan, want de herinneringen zijn tijdloos en voor altijd !
    Dikke knuffels voor jullie allemaal, Maria

• 18 Augustus 2013 - 18:51

Maria:

Ik had deze site geblokkeerd ...en ja, dan komt het bericht niet door hé? Nu ik het gedeblokkeerd heb en achter de computer op een bericht van jullie zit te wachten, ben ik, zoals gewoonlijk, weer de eerste hé ! én de tweede !! ha, ha...

• 18 Augustus 2013 - 20:19

Familie Veenstra:

Haaaaaaaa! Wat hebben jullie het geweldig daar, wat een avonturen, super.

Het laatste nieuws uit Baarn.... Lola heeft een.......zusje! Leuk hè. De moeder van Tirza vertelde het in de supermarkt, zelf drie weken geleden bevallen van een jongetje, Matthias. Hoe het zusje van Lola heet weten we nog niet. Maar wel leuk voor haar hè!

We missen jullie wel hoor, Teun haar vriendin en mama haar vriendin!

Wees voorzichtig, en geniet er nog even van!!

Liefs van ons!

• 18 Augustus 2013 - 20:24

Gerco:

Wat een belevenissen weer.... en die kinderen maken wat mee zeg. Marcel en ik moeten heel wat uit de kast trekken op 8 september om het hen een beetje naar het zin te maken.
    Geniet er nog even van..!

• 18 Augustus 2013 - 20:27

Opa En Oma:

lieve kinderen
    Weer een geweldig verhaal over jullie belevenissen.
    Ik heb het gevoel dat jullie al heel lang weg zijn ,zoveel maken jullie mee,van mij mogen jullie wel weer terug komen,we missen jullie......Voor Floortje en Sam is het toch bijzonder al die spannende dingen met apen ,olifanten.enz.Tijn bekijkt het zeker van een afstandje.Wij hebben leuke dagen gehad in Noord Groningen,heerlijk gefietst en genoten van het mooie weer.Morgen gaan we naar de verjaardag van Jamie,die alweer 13 jaar wordt.Woensdag gaan we naar Assen en zien Peter en Marita daar.We gaan naar het Assermuseum om de Dodezeerollen te zien,die we ook al in Jeruzalem zagen.
    Laat nog wel weten hoe laat jullie weer aankomen op Schiphol en wat het vluchtnummer is,zodat we daar op tijd kunnen zijn.
    Heb nog een hele mooie week samen en geniet van alle moois en heerlijks,Dikke kus en knuffels voor jullie allen.Groet van opa Joop en Oma Riet

• 18 Augustus 2013 - 20:55

Danny En Mariella:

Wat een avonturen weer! En dan die rat... getver!

Maar wel spannende dingen met olifanten en apen! Wij zijn net weer terug van een weekje Loire, gewoon in een stacaravan en we hebben lekkere wijn gekocht die jullie snel maar moeten komen proeven! Geniet nog lekker van jullie tijd daar!

Groetjes van ons allemaal!

• 18 Augustus 2013 - 20:57

DNAT:

There is a rat in my kitche what am i gonna do..... Haha wat een avonturen maar weer! Dat varen met een kajak lijkt mij geweldig leuk...ook het eten van al die Thaise lekkernijtjes hmmmm behalve de rat dan...gelukkig niet de hond in de pot! We zien jullie al lopen met al die mooie sieraden om....André ook weer aan de doodskoppen? En niet alleen de kajak op de Eem maar ook een hengel voor Mirjam. Nog 1 week en dan weer thuis...gaat voor jullie vast snel voor ons veel te langzaam...vandaag lekker dagje in de speeltuin Bussum met Dieks en Douce en Jo: gaan er direct naar toe als jullie terug zijn...en morgen taart met Jamie en de rest en deze week heeft Anke nog een beetje vrij dus leuke dingen doen met elkaar. Tim slaapt al en vanacht 20.15 slapen en 8.30 wakker.... Heerlijke nacht voor de girls!
    Tim kijkt regelmatig naar jullie foto's met een diepe zucht....
    Zeg Maria alvast van harte met Sara! 21 wauw en in Parijs hebben ze ook hippie plekken hoor. Trouwens benieuwd op welke band Jos uit zijn dak gaat???
    Lieve allen, geniet van de laatste week en tot een nieuw verhaal maar weer....inderdaad ff tijden doorgeven via app voor de zondag. Xxxxx van ons uit Aziatisch Baarn

• 18 Augustus 2013 - 22:09

Caroline:

pfff, wat een avonturen. Daarmee wordt ons fietstripje gisteren van Muiden naar Abcoude en weer terug wel heel erg saai!!! Gelukkig heeft Jamie wel avonturen beleefd en 3 top dagen gehad op Terschelling. Zo veel gezien en beleefd dat ze vanmorgen meer dood dan levend thuis kwam en na een middag op de bank hangen om 7 uur, zonder eten (pfff, veel te moe voor! Zaten Patrick en ik met zijn tweeën te gourmetten. Was vast bedoeld voor haar verjaardag!) naar bed ging en in slaap is gevallen. Hopelijk morgen weer fris en fruitig om haar cadeautjes in ontvangst te nemen. En dan 's middags een rondleiding in het Rijksmuseum. Ook weer leuk! Knuffel voor allemaal!