Hippieshake - Reisverslag uit Ban Mae Hat, Thailand van Mirjam & co van der Sluis - WaarBenJij.nu Hippieshake - Reisverslag uit Ban Mae Hat, Thailand van Mirjam & co van der Sluis - WaarBenJij.nu

Hippieshake

Door: Mirjam

Blijf op de hoogte en volg Mirjam & co

13 Augustus 2013 | Thailand, Ban Mae Hat

Het volgende plekje waar we aangekomen zijn is wel mooi, maar ook even wennen. Alleen al de rit hier naartoe was onvergetelijk. De laatste zes kilometer was een onverharde weg over de berg heen. Vol met gaten en scheuren van het regenwater wat over het pad naar beneden stroomt. Gelukkig was het een auto met vierwielaandrijving die ons naar de plek van bestemming bracht, anders waren we vast blijven steken. Halverwege kwamen we nog een omgeslagen auto tegen die half vergaan was, maar nooit weggehaald. Waarschijnlijk zou dat alleen maar kunnen als je de auto helemaal uit elkaar zou halen, want wegslepen is echt geen optie. Na meer dan een half uur stuiteren in de auto kwamen we op plaats van bestemming. Een prachtige kleine baai met wat winkeltjes en huisjes om in te slapen.
Er hangt hier een bijzondere sfeer. Ik heb nog nooit vrouwen topless zien zonnen in Thailand, maar hier zijn er vrouwen die dat wel doen. Er liep een verkopertje met sarongs langs zo'n vrouw en zijn ogen bleven maar op een plek rusten. Hoogst ongemakkelijk zou ik denken, maar die vrouw had nergens last van.....
We hebben een leuk restaurantje gevonden. Je moet eerst over de rotsen klimmen en dan over een plankenbrug verder. Het restaurant is op een grote rots gebouwd en je kunt er heerlijk eten.
Ook hier hangt een bijzondere sfeer. Het lijkt wel een oude hippie kolonie. Het restaurant zit nl vol met hippies met dreadlocks, tattoos, lange haren, gewaden en piercings. Ze roken joints en doen net alsof ? ze elkaar heel goed kennen.
Het is echt heel apart om daar tussen te zitten.
Ons hotel is mooi, maar het ontbijt is inclusief heel veel vliegen. Vanmorgen werden we er allebei gek van. Er zaten zo een stuk of zes vliegen om je bord, dus we waren alleen maar aan het wapperen om ze weg te krijgen.
We hebben vandaag besloten hier een dag eerder weg te gaan dan de bedoeling was.
Toch hebben we wel heerlijke dagen hier. De kids bouwen dierentuinen van zand voor de speelgoed dieren die we bij ons hebben. Tijn hangt in zijn zwemring in het zwembad en 'zwemt' het hele zwembad door. Vanmorgen zijn we over de berg naar het volgende strandje gelopen met...... Nog meer hippies.
Bovenop de berg stond zomaar een hut met een boksring en een ruimte met oude fitnessapparatuur. Wat dat nou boven op zo'n berg doet is echt een raadsel. Zal wel bij dat hippiegebeuren horen......
Morgen gaan we met de boot naar een plaatsje, shoppen. Of voor wat daar voor door moet gaan hier. We hebben allemaal touwtjes om onze polsen, lokale armbandjes, gekocht op het vorige strandje. Sam loopt met een grote tand om zijn nek, stoer hoor! Tijn wil niets. Voor hem is gewoon al gek genoeg! Groot gelijk. Hij heeft door zijn haarkleur al genoeg bekijks.........

• 13 Augustus 2013 - 08:09

Jenny:

Vreselijk die vliegen op je bord, hebben jullie nog wel wat kunnen eten? Moeten jullie dezelfde weg weer terug? Doe voorzichtig!

• 13 Augustus 2013 - 09:46

Timankedenise:

Haha is het dan eindelijk gelukt om nog eens lekker als hippie de vakantie te vieren! Stiekem een lang gekoesterde wens van André toch? Geweldig die verhalen, heel benieuwd naar alle foto's! Tim laat nu zijn nieuwe taatuu (nee geen tatoe) zien aan Tijn (dol op brandweerman Sam). Fijn zo'n geluidswagen. Wij waren dit weekend gezellig in Nijmegen met Ria , beetje shoppen en sateetje (zonder vliegen) eten..ja kan hier ook hoor haha. Vandaag rustig dagje, kijken of onze vent weer beetje in slaapritme kan komen zodat de mama's nog eens wat kunnen doen na 20:00...Tim is ook beetje hippie met roze shirt (maar er staat wel een stoere wagen op...). Ik zie jullie al helemaal zitten daar...net een film..voorzichtig hè met al die gevaarlijke wegen en zeekomkommers..dikke kussen uit Baarn met regen en nu weer zon xxx

• 13 Augustus 2013 - 11:00

Do:

Hoi
    Fijn om te lezen hoe het met jullie gaat. Je hebt nu iig geen last van zeekomkommers.
    Hier alles goed. Opi en Omi hebben goed voor snuffie gezorgd en wij gaan die taak nu weer verder over nemen. De vakantie was heerlijk ondanks dat Dave de laatste dagen veel last van zijn rug had.
    Nog 4 dagen dan is hier de vakantie weer over.
    kus van ons
    Do

• 13 Augustus 2013 - 15:41

Fam Veenstra:

Hallo! Wat ziet het er aangenaam uit en wat leuk om te lezen! Die vliegen klinken wel erg vies. Jullie zien er relaxed en vrolijk uit!

Wij hebben met Else en Cato op camping 'De 7 Linden' in een shelterhuisje gelogeerd. Ontzettend gezellig was dat! En het was erg lollig, Teun en Jet dachten dat we een speurtocht in het bos gingen doen, stonden we ineens voor zo'n blokhut en riepen we: 'VERRASSING!!'

Geniet ervan en we kijken ernaar uit om jullie weer te zien!

Liefs van ons allen!!

• 13 Augustus 2013 - 20:11

Opa En Oma:

Jullie verhalen worden almaar spannender,snoer je op de terugweg goed in anders kukelen jullie nog uit het autootje,al zullen wel er geen gordels inzitten,hou je goed vast.Wat vinden de kids van die gekke hippies?Sla vooral de vliegen van je af,vies....hoor.Gelukkig genieten jullie wel van al die gekke en mooie momenten.We kijken uit naar het volgende verhaal,ik mis jullie wel hoor,kon ik maar even kijken.
    Geef Floortje,Sam en Tijn een hele dikke knuffel van ons.Liefs van opa Joop en Oma Riet

• 14 Augustus 2013 - 09:57

Denise:

Vanuit Leen-Kantoor vd Sluis is hier alles ok! ff rustig werken...hoewel hier ook nog wel een hippielucht hangt hoor haha. Benieuwd naar het volgende avontuur...lieve groetjes! xxx