Cool vet - Reisverslag uit Ban Mae Hat, Thailand van Mirjam & co van der Sluis - WaarBenJij.nu Cool vet - Reisverslag uit Ban Mae Hat, Thailand van Mirjam & co van der Sluis - WaarBenJij.nu

Cool vet

Door: Mirjam

Blijf op de hoogte en volg Mirjam & co

08 Augustus 2013 | Thailand, Ban Mae Hat

We hebben heerlijke dagen gehad op Koh Samui. We hebben niets bijzonders gedaan, maar dat was juist heerlijk. Na het ontbijt vertrokken we naar het zwembad en het strand. Daar kwamen in de middag verkopertjes langs met maïskolven en loempia's op de portable BBQ, waar we heerlijk van smulden.
In de middag namen we de kayak en gingen naar een strandje iets verderop waar je lopend niet kon komen. Tijn viel meestal door het deinen van de boot in slaap. Eenmaal terug op ons eigen strand sprongen Floortje en Sam weer in het zwembad met duikbril en snorkel. Die konden dat uren volhouden....
's Avonds aten we vis van de BBQ, green curry en fried rice met onze voeten in het zand. Hier en daar werd een lucky balloon opgelaten en af en toe ging er een vuurpijl de lucht in. Tijn zat bij iedere pijl met zijn handen tegen zijn oren, dat was hem net iets teveel geknal......
Gisteren zijn we vanaf Koh Samui vertrokken naar Koh Phagnan. Het tweede eiland wat we bezoeken. 's Ochtends werden we opgehaald door een busje die ons naar de catamaran bracht. Niet zo'n kleintje, maar een enorme grote waar heel veel mensen op kunnen. Bovenop was geen plek, dus we zaten verplicht binnen. Tijn en ik zijn nog even naar buiten gegaan, maar zo'n boot gaat zo hard....... Tijn was de wind om z'n oren al snel zat.
We werden weer opgewacht door een taxi (onze reisorganisatie André & Co regelt onze reis altijd tot in de puntjes....) Het was een open pickup met bankjes achterin waar wij naast onze koffers zaten. Ons chauffeurtje scheurde behoorlijk. Het leek wel een achtbaan met al die heuvels en bochten. Floortje en Sam vonden het een groot avontuur.
Dit eiland is ongerepter dan waar we vandaan komen. Je rijdt hier tussen de palmbomen door waar zo af en toe een koe tussen staat te grazen. De weg is heuvelachtig en er rijdt bijna geen kip. Af en toe komen er scooters voorbij met toeristen. Tijn vond het:"cool vet!"
Na een steile afdaling kwamen we bij ons strandje. Een huisje met hangmat, alles erg basic maar des te relaxter.
We kunnen op zitkussens ontbijten en ons avondeten is weer met de voeten in het zand.
Gisteren ging ik met Floortje de zee in met de snorkelspullen. Er liggen hier ontzettend veel zeekomkommers in het water. Voor elke vis die je tegenkomt, moet je eerst over 20 komkommers zwemmen. Zeekomkommers zijn rare zwarte beesten die lijken op de vorm van komkommers. Ze hebben niet echt een hoofd, maar bewegen wel de voorkant van 'de komkommer'. Floortje vond het maar niets, ze vond die zeekomkommers veel te eng. Dan maar geen vissen zien. Terug naar de kant!
Straks gaan we met de kayak een stukje verder het water op. Misschien kunnen ze dan langs de kayak snorkelen zonder verstrikt te raken tussen de zeekomkommers.....
Morgen gaan we op de olifant. JOEHOE!!!!! We hebben er zin!

• 08 Augustus 2013 - 17:49

Jenny:

Weer een leuk verhaal. Als ik Naar Floortje kijk op de foto, zie ik Mirjam, toen ze die leeftijd had! Groetjes!

• 08 Augustus 2013 - 19:58

Opa En Oma:

We kunnen zien dat jullie genieten,we zijn best wel jaloers.Wat weer een belevenis voor de kids,later zullen ze er met plezier op terug kijken,heel wat anders dan Amaland,maar ook dat was voor toen
    geweldig.Maak er een mooie vakantie van en doe zo veel energie op voor het nieuwe schooljaar.
    Dikke kussen en knuffels van opa Joop en oma Riet en veel plezier op de olifanten.

• 09 Augustus 2013 - 15:38

Denise, Tim & Anke:

Wat cool vet allemaal!! Wat een avontuur.. we zijn inderdaad wel een beetje jaloers maar dat is terecht met al het leuks dat jullie doen. Maar het is jullie gegund natuurlijk!! Tim was gisteren op de fiets naar het rijksmuseum in Amsterdam met mamaD en vandaag weer in de dierentuin met mamA geweest. Beetje cultuur opdoen tijdens de vakantie is goed he?! Snel weer een keertje met Tijn naar de dierentuin als hij terug is. Kan hij alles uitleggen over de olifant aan Tim :-) Ja ik geef Floortje helemaal gelijk; ik zou de zee ook niet ingaan met zeekomkommers. Komkommers horen op 't bord en niet te bewegen in zee haha..getsie! Nou liefies geniet van deze mooie reis. We missen jullie en tot schrijfs! Veel liefs Denise, Tim & Anke

• 09 Augustus 2013 - 20:39

Fam Veenstra:

NOU JAAA nou staat ons bericht van gisteren er helemaal niet op! Dan nog een keer: wat fijn dat jullie het zo goed hebben!! Wij zijn weer veilig thuis inmiddels. Het was erg fijn.

Hopelijk was het leuk op de olifant,

Liefs van ons allen!!

• 10 Augustus 2013 - 23:10

Maria:

Lieve vriendjes en vriendinnetjes,
    Wat fijn om jullie verhalen te lezen, zien en horen. Net als opa en oma kan ik het filmpje niet zien, maar wel horen en ik hoor dat jullie dikke pret hebben en plonzen in het zwembad...wat kunnen jullie toch lief spelen met elkaar !Jullie verblijf ziet er echt vet gaaf uit ! en ja, altijd als ik de verhalen lees krijg ik ook een beetje heimwee naar Azië en wil ik zó graag ook weer naar al die prachtige landen met z'n mooie stranden, heerlijke weer en vriendelijke mensen ! Ik weet zo goed hoe heerlijk het daar is......dat heerlijke gevoel roept je verslag weer helemaal bij me op Mirjam. Ben dan ook blij dat je me een mail hebt gestuurd met je reisverslagsite, want tot nog toe had ik alles gemist ! Zit nu dus al een poosje achter de computer om jullie verhalen te lezen.....goed te lezen dat de vliegreis goed is gegaan. Ik weet nog van een vorige keer dat dat "even doorbijten" was geweest en dat het erg lang had geduurd. Ja, het is jammer dat het zo ver weg ligt ....aan de andere kant......zo krijg je ook niet iedereen "op de koffie". Lekker ver weg van iedereen en gezellig met en van elkaar genieten in een compleet andere wereld ! Hier hebben jullie lang naar uitgezien en het is goed te lezen dat jullie weer ontzettend genieten ! Hier genieten wij ook van het mooie weer en elkaar. Wij hebben een paar heerlijke weken in Egmond gehad, veel gefietst, naar het strand, theaterkaravaan, markten en heel veel terrasjes. Het is nu heerlijk om vrij te zijn allebei, zodat we samen op pad kunnen en eigenlijk elke dag/week vakantie hebben. Gister zijn we met Cees en Judith (zijn dochter) naar Den Bosch geweest, naar de Boulevear (ook theater) schitterend toneelstuk "Rood" gezien van NTG ! en ook leuk straattheater. Ook nu we thuis zijn fietsen we veel en ik geniet er onwijs van. volgende week gaan we een aantal dagen naar Limburg (Oma)en Duitsland(cultureel erfgoed bekijken).
    Ja, ook de tijd tussen de vakanties komen we goed door !!! het leven lacht ons toe ! "Don't dream your life....live your dreams" heb ik op het schoolbord geschreven .....mooi motto. Wel die kunst verstaan jullie gelukkig ook !!!! Dag lieve schatten !!! Dikke knuffels, Maria