Olifanten - Reisverslag uit Ban Mae Hat, Thailand van Mirjam & co van der Sluis - WaarBenJij.nu Olifanten - Reisverslag uit Ban Mae Hat, Thailand van Mirjam & co van der Sluis - WaarBenJij.nu

Olifanten

Door: André

Blijf op de hoogte en volg Mirjam & co

11 Augustus 2013 | Thailand, Ban Mae Hat

Inmiddels hebben we het kayak tochtje achter de rug. De grote kayak was 'broken' dus kregen we 2 kleine kayakjes mee. Ook leuk, wel een tikkie instabiel maar het water is kniediep dus omvallen zou geen ramp zijn. Tijn bij Mirjam en Floortje en Sam bij mij. Snorkels mee, op naar de tropische visjes (en zeekomkommers natuurlijk). We 'legden aan' bij de vlaggenmast die in de zee was geplant zodat Floortje en ik overboord konden springen. Sam hield ondertussen de vlaggenmast vast. Meer zeekomkommers dan visjes gespot dus Floortje hield het snel voor gezien. Tijn viel uiteraard door het deinen van de zee weer lekker in slaap. Die hebben we vervolgens op een bedje bij het zwembad gelegd. F&S speelden zelf nog met de kayaks dus konden wij even relaxen. Dat houdt in: Mirjam met neus in ereader en André met blikje Chang bier turen over zee. 'S avonds weer heel erg lekker in een restootje aan het strand gegeten. Het is echt heel leuk in dit baaitje op koh pagnhan.

De olifanten trip beloofde natuurlijk de highlight van de vakantie te worden voor de kids. Om 11 uur werden we opgehaald door een pickup dus weer met z'n allen in achterbak. Het was maar 20 minuten rijden naar een stukje oerwoud met maar liefst 3 olifanten op leeftijd. Maar dat zie je niet, dus gewoon gaan zitten en in bejaarde pas al schommelend een rondje door het bos en wat water. F&S vonden het weer geweldig en wij natuurlijk ook.... Tijn zei na 10 minuten al dat ie naar het huisje terug wilde. Gelukkig duurde alles bij elkaar nog geen half uur dus waren we voor de lunch weer terug op ons strandje. Zo, dat kunnen we ook weer af vinken....

We hebben vandaag ook nog een ander baaitje bezocht. Best geinig, beetje hippie/backpackers stand. Ik heb daar nog wel even leuk gesnorkeld maar F&S zijn even klaar met het snorkelen. Die willen eerst naar een zeekomkommer-vrij strand. Daar gaan we dan hopelijk morgen heen want morgen verkassen we naar ons 3e hotelletje van deze vakantie. We blijven op koh phagnan maar we gaan naar de andere kant van het eiland. We zijn benieuwd....

• 11 Augustus 2013 - 08:57

Jenny:

Waar blijven de foto's en video van de olifantentocht? Ik hoop dat het inderdaad een zeekommervrijstrand is. Veel plezier! Liefs en groeten, Jenny

• 11 Augustus 2013 - 10:45

Opa Joop En Oma Riet:

Lieve vijf sluisjes
    Wat weer een gezellig verslag,ik zou wel even om de hoek willen kijken,om jullie te zien genieten
    Maar met jullie verslagen zijn we ook heel eg blij en kijken er met spanning naar uit.
    Toch fijn dat Tijn zo goed kan slapen,zo heb je wat meer aan je dag en avond.Thuis kun je zo de Eem op hoor,goed idee? heel veel plezier op het nieuwe adres hopelijk zonder zeekommers.Hier is het nu wat minder warm,af en toe een klein buitje,maar nog steeds aangenaam genoeg om te fietsen.
    Vanavond gaan we met Cor en Frits bbq bij het theehuis,zal wel rustig zijn zonder jullie koters.
    Heel veel plezier en dikke kus en knuffels van Opa en Oma.

• 11 Augustus 2013 - 11:28

Gerco :

Wat ziet het er allemaal relaxt uit zeg...
    Hebben jullie weer een fortuin moeten betalen voor die olifanten..? dat was toch vorig jaar..?
    Geniet er van allemaa, net zoals wij van jullie verhalen genieten!

Gerco

• 11 Augustus 2013 - 13:00

Caroline&friends:

Dag lieve schatten.
    Wat een heerlijke verhalen allemaal weer! Hier gelukkig ook nog steeds lekker zomers. Dus ook zonder cultuurshock een heerlijk vakantie gevoel. Verhuizen wil maar niet lukken, dus de fietsendrager maakt overuren zo langzamerhand. We genieten van een prachtig Nederland en ik heb nog niet eerder zo vaak op terrasjes vertoefd! Peter weer boven water, en zo Jamie ophalen bij opa en oma. Kan niet anders zeggen dan dat het nog steeds een erg afwisselende en gevarieerde vakantietijd is. Veel plezier voor jullie, zonder zeekomkommers en boel knuffels. Caroline

• 11 Augustus 2013 - 23:06

Lieke:

Holy...... Wat maken jullie nu toch weer allemaal voor gaafs mee!! Ik vind het vooral ook zo fantastisch dat jullie zoveel opschrijven want wat moet het ook voor de kids leuk zijn om dat later terug te lezen. Op de een of andere manier vind ik het toch een beetje raar om zo'n site bij te houden van onze tiendaagse vakantie naar Bretagne, haha. Het was er niet minder leuk om hoor!
    Geniet maar lekker verder daar, en schrijf zo door, want het is altijd zo heerlijk om te lezen. Ik zie alles voor me. Heel veel liefs en tot snel,
    Xxx Lieke

• 13 Augustus 2013 - 09:33

TimAnkeDenise:

Lieve allen.....wat klinkt het allemaal geweldig leuk!! Fijn dat alles goed gaat. Wij hebben alvast wat komkommers ingeslagen voor jullie thuiskomst! Hier alles lekker, genieten van vrije tijd en leuke dingen doen. Jammer dat Anke geen vakantie heeft...ik ben vorige week met Tim door Amsterdam gaan fietsen; geweldig leuk en hij sliep in het vondelpark (niet tussen de zwervers hoor). Tim mist Tijn maar richt zijn blik nu vooral op buurmeisje Donna...dag lieve schatten!!